×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

باغ موزه دفاع مقدس یادمانی از رشادت ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان گرانقدر است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: باغ موزه دفاع مقدس یادمانی از رشادت ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان بزرگوار و گرانقدر است.

شریعتی با تأکید بر اهمیت وجود باغ موزه دفاع مقدس در اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان گفت: در مرکزاستانهای دیگر کشور که چندان درگیر جنگ نبوده اند باغ موزه دفاع مقدس ساخته شده ولی متأسفانه در اهواز، مرکز خوزستان که دفاع مقدس با نام این استان شناخته می شود باغ موزه دفاع مقدس وجود ندارد. البته باغ موزه هایی در دزفول، خرمشهر و آبادان وجود دارد، ولی در اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان تا به امروز چنین مکانی ساخته نشده است.

وی با اشاره به همکاری استانداری، شهرداری اهواز و سپاه پاسداران جهت تأمین اعتبارات این طرح ادامه داد: ما سهم خود در تأمین این اعتبارات را آماده کرده و با همکاری پیمانکاران کار را شروع کرده ایم که در این زمینه با توجه به نظرات مقام معظم رهبری و بزرگان نظام، کار های بزرگی انجام شده و در حال حاضر وارد مرحله ساخت این مکان شدیم و امیدواریم این پروژه طبق برنامه زمان بندی شده تکمیل و به اتمام برسد تا بتوان از این مکان به عنوان مرکز گردشگری دفاع مقدس استفاده شود.

این مقام عالی دولت در استان اضافه کرد: در سال ۹۶ نیز مصوبه تخصیص هر ساله اعتبارات تکمیل و به سازی و همچنین مرمت یادمان های شهدا به مبلغ چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین ساخت یادمان های شهدای گمنام را نیز در دستور کار داریم و در این راستا کمک هایی صورت گرفته است.

استاندار خوزستان گفت: مهمترین بخش این کار مربوط به تاریخ شفاهی دفاع مقدس بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتوان به پرسشهای نسل های جدید و جوانتر در هنگام بازدید از این یادمان ها پاسخ داده شود تا متوجه شوند که نسل های قبلی برای دفاع از اسلام، انقلاب و خاک وطن و ایران اسلامی چه فدا کاری هایی انجام داده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.