×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزاری ششمین کرسی ملی تلاوت قرآن از سوی آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی

ششمین کرسی ملی تلاوت قرآن شنبه ۲۲ دی‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) از سوی آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار می‌شود.

نشست خبری برگزاری ششمین کرسی ملی تلاوت در آغاز این نشست دانیال اریکه معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: شنبه ۲۲ دی‌ماه همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) محفل انس با قرآنی از سوی آستان امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی برگزار می‌شود.
وی گفت: مأموریت‌های سازمان قرآن کریم آستان قدس رضوی در دو محور «آموزش» و «توسعه و ترویج قرآن کریم» است که این محافل در محور توسعه برنامه‌ریزی شده‌اند. برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی، قرآنی آستان قدس رضوی امروز در سراسر کشور دنبال می‌شود و برگزاری این کرسی‌های تلاوت در راستای همین سیاست قرار است با حضور قراء بین‌المللی برگزار شود.
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان ادامه داد: در این محفل میزبان قاریانی از خارج استان از جمله حامد شاکرنژاد خواهیم بود. دو قاری بین‌المللی از استان نیز در این کرسی ملی به تلاوت می‌پردازند. تفسیرگویی حجت‌الاسلام رجبی دیگر برنامه این محفل قرآنی است.
اریکه در ادامه سخنان خود در توضیح برنامه‌های قرآنی دفتر نمایندگی آستان قدس در خوزستان اظهار کرد: این برنامه‌ها از طرف سازمان قرآن کریم آستان ابلاغ شده که از جمله آنها حمایت از جلسات سنتی قرآن در سراسر استان است. این برنامه با هماهنگی اداره ارشاد، تبلیغات اسلامی و اوقاف اجرا می‌شود؛ چراکه آستان قدس رضوی بنا به موازی‌کاری ندارد و در جهت پررونق کردن این جلسات از آنها حمایت می‌کند. تأسیس مهدالرضا ویژه سنین ۵ تا ۷ سال دیگر برنامه قرآنی این دفتر است. مهدالرضا یک مهد قرآنی است که تاکنون مختص مشهد بود اما قرار است در سراسر کشور تأسیس شود و خوزستان هم سهم ویژه‌ای را در این زمینه جذب خواهد کرد. شباب‌الرضا طرح دیگری است که ویژه نوجوانان ۸ تا ۱۲ سال به منظور شناسایی نوجوانان مستعد در زمینه قرآن اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: دفتر نمایندگی آستان در خوزستان در بُعد تخصصی دو مأموریت عمده دارد که یکی سامان‌دهی حافظان قرآن خادم‌یار و دیگری طرح ملی حفظ است. آستان قدس رضوی یک طرح ملی حفظ با هماهنگی نهادهای قرآنی در دست اقدام دارد.
وی در ادامه درباره کرسی ملی تلاوت قرآن گفت: کرسی ملی تلاوت قرآن در اهواز، ششمین کرسی ملی در کشور است. تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) از برنامه‌های این محفل خواهد بود که به صورت زنده از شبکه‌های قرآن، صدا و سیمای استان، شبکه شما، شبکه ماهواره‌ای الاهواز و الامیر پخش می‌شود. کرسی ملی تلاوت در استان خوزستان به توصیه آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان در سه نقطه استان برگزار خواهد شد. دومین کرسی تلاوت یکشنبه ۲۳ دی‌ماه در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) کوی علوی و سومین محفل همان روز در شهرستان دشت‌آزادگان برگزار خواهد شد.
به گفته اریکه، برپایی نمایشگاهی از آثار قرآنی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز آفرینش‌های هنری آستان، برپایی غرفه وقف و نذر به منظور اهدای مصحف شریف به آستان یا جلسات قرآنی خوزستان، ثبت‌نام خادم‌یاران قرآنی از برنامه‌های جنبی کرسی تلاوت علی بن مهزیار است. این کرسی تلاوت قرار است هشتم هر ماه به صورت ثابت به میزبانی یک نقطه از استان خوزستان برگزار شود.
معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان در پایان سخنان خود گفت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی دو سال است که در خوزستان افتتاح شده و در این مدت موفق شده است هشت هزار نفر از افراد بی‌بضاعت را به صورت رایگان به حرم مطهر اعزام کند. دیگر برنامه این دفتر احداث یک مجتمع آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی است که در منطقه سه راه خرمشهر در زمینی به مساحت یک‌هزار متر که توسط شهرداری اهواز به آستان اهدا شده است، کلنگ‌زنی می‌شود.

ایکنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.