×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

برگزاری مانور مقابله با شرایط اضطرار دریایی

 

مانور استانی مقابله با شرایط اضطرار دریایی با هدف ایجاد هماهنگی بین ارگان ها و واحد های عملیاتی حوزه دریایی استان خوزستان برای مقابله با شرایط اضطراری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر افزود: طی این مانور با مشارکت و هم افزایی صنایع همجوار و ارگان های دریایی فعال در حوزه دریایی استان خوزستان ۲۳ دی ماه سال جاری برگزار شد و شرکت کنندگان روش ها و تمهیدات لازم به منظور مقابله با بحران های احتمالی و کاهش دامنه خسارت ناشی از آن را تمرین کردند.
عادل دریس با اشاره به مشارکت ۱۵ فروند شناور از شناورهای ملکی این اداره کل به منظور ایفای نقش های مختلف در مراحل متعدد این مانور گفت: طی این مانور که در محورهای جداسازی اضطراری شناورها در زمان وقوع حوادث، مقابله با حریق در دریا، امداد و نجات نفرات در دریا و مقابله با آلودگی های نفتی صورت پذیرفت، توان و آمادگی نیروهای عملیاتی حوزه دریایی برای مقابله با حوداثی نظیر انتشار آلودگی، حریق در شناور، جستجو و نجات مصدومین در دریا و کنترل و مهار دامنه حریق و اطفای آن آزموده شد.
وی با اشاره به برگزاری سالانه این مانور دریایی و بهره گیری از تمام توان و آمادگی تجهیزاتی در برگزاری آن تصریح کرد: در جریان برگزاری مانور مذکور یک فروند بالگرد به عنوان واحد امداد هوایی مشارکت داشته که به هماهنگی بیشتر میان اجزای مانور انجامید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، آزمایش و بررسی دوره ای تجهیزات، شناسایی نقاط ضعف و بروز رسانی در فرایند های اجرایی مرتبط با فعالیت های حوزه دریایی را از مزیت های برگزاری این مانور عنوان کرده و افزود: طی نشست مشترک فرماندهان واحد های عملیاتی و کارشناسان خبره نقاط مثبت و قابل بهبود و کیفیت برگزاری مانور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
یادآور می شود سالانه بیش از ۴۰ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی به وسیله صدها شناور در اسکله ها و آبراه خورموسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بارگیری و حمل می گردد و ارتقای ضریب ایمنی و آمادگی نیروهای عملیاتی در مقابله با بحران احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.