×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

به زودی، هندیجان دومین قطب تولید میگو ی خوزستان می شود

کلنگ احداث مجتمع پرورش میگو در شهرستان هندیجان به زمین زده شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیرکل شیلات استان در آئین کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری اتحادیه آبزیان گسترشهرستان هندیجان گفت: این شهرستان تا سه سال آینده به دومین قطب پرورش میگوی خوزستان تبدیل می‌شود.

 نبی اله خون میرزایی اظهار داشت: این مجتمع  با پیش‌بینی احداث ۱۰ مزرعه؛ ایجاد ۲۰۰ نفر اشتغال پایدار و تولید پایه‌ی ۷۰۰ تن و تولید برنامه‌ریزی شده‌ یک هزار و ۵۰۰ تن در سال طراحی شده است و آب مورد نیاز آن از دریا تامین می‌شود.

وی افزود: احداث زیرساخت این مجتمع با استفاده از اعتبارات استانی اداره کل شیلات خوزستان، به میزان ۸۰ میلیارد تومان انجام می‌گردد و بخش خصوصی با تامین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها، احداث مزارع و تامین سرمایه گردش، آن را به بهره‌بردای خواهد رسانید.

خون میرزایی ادامه داد: با کلنگ‌زنی این مجتمع، شهرستان هندیجان به عنوان قطب دوم پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم‌ اکنون مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش میگوی شرکت جهاد نصر میثاق در شهرستان هندیجان نیز آماده ی کلنگ زنی است و امیدوارم مجتمع ۵۳۲ هکتاری پرورش میگوی اتحادیه تعاونی آبزی‌گستران نیز هر چه زودتر آماده‌ی کلنگ‌زنی گردد

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.