×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

جزئیات اجرای طرح ملی حفظ قرآن در خوزستان تشریح شد

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه خوزستان جزئیات اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در این استان از ثبت‌نام تا آزمون و اعلام نتایج را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد‏، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه خوزستان ‏، اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم با مشارکت ارشاد‏، اوقاف و آموزش و پرورش اجرا می‌شود؛ این طرح دارای سه گروه آزمون شامل آزمون حفظ مفاهیم قرآن، آزمون مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و آزمون الکترونیکی است.
وی گفت: ثبت‌نام در آزمون از ده دی‌ماه آغاز شده و در بخش‌های مختلف تا بهمن‌ماه ادامه دارد. آزمون رشته‌های الکترونیکی ۱ و ۲ اسفندماه‏، آزمون بخش کتبی ۹ اسفندماه و آزمون بخش شفاهی ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه هم آزمون شفاهی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.
شویع‌نژاد گفت: آزمون حفظ و مفاهیم شامل رشته‌های حفظ جزء ۳۰(طرح بشارت ۱۴۵۲)‏ شامل سه گروه سوره‌های ناس تا زلزال‏، ناس تا طارق و کل جزء سی قرآن کریم‏، جزء ۳۰، سه جزء اول، پنج جزء اول، ده جزء اول، پانزده جزء اول، بیست جزء اول و حفظ کل قرآن کریم است. گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل‌بیت شامل رشته‌های ترجمه و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه است که افرادی که نمره قبولی ۷۰ به بالا را در این گروه به دست بیاورند بدون شرکت در مرحله شهرستانی به مرحله استانی مسابقات اوقاف راه خواهند یافت. این آزمون به صورت کتبی برگزار می‌شود. گروه رشته‌های الکترونیکی شامل رشته سبک زندگی و سیره معصومین، ترجمه و مفاهیم قرآن، روخوانی قرآن کریم است.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: افراد شرکت‌کننده در آزمون برای ثبت‌نام باید مبلغ شش هزار تومان را پرداخت کنند. همچنین ۱ تا ۹ اسفندماه زمان صدور کارت ورود به جلسه تعیین شده است. به منظور تقدیر از برگزیدگان در بخش کتبی برای دارندگان امتیاز ۷۰ به بالا، در بخش شفاهی ۷۵ به بالا و در بخش الکترونیکی ۷۰ به بالا گواهینامه صادر می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.