×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

صدور ۷۰ مجوز خانه بازی تا پایان سال توسط معاونت فرهنگی شهرداری اهواز

اولین جلسه هم اندیشی معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز با مدیران خانه های بازی در محل سالن کنفرانس آن معاونت تشکیل شد.

احمد سراج معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به تشکیل این جلسه اظهار کرد: این معاونت آماده ارائه تجارب و  ظرفیت های مناسب مدنظر خانه های بازی است و تا پایان سال برای ۷۰ خانه بازی مجوز صادر می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های معاونت مرتبا در حال توسعه است و خانه های بازی می توانند در راستای ارتقا کیفیت فعالیت خود از این ظرفیت ها استفاده نمایند. این ظرفیت ها شامل فرهنگسرای تخصصی نجوم و پارک های شهروند، تور اهواز گردی و سرای محلات است.

این مقام مسئول با اشاره به ارائه مجوز به ۷۰ خانه بازی تا پایان سال افزود: یکی از بزرگترین اهدافی که معاونت آن را با جدیت پیگیری می کرد، نهادینه شدن مباحث فرهنگی و آموزش های شهروندی در قالب این خانه ها بوده است.

معاون شهردار، خانه های بازی با مجوز شهرداری را حرکتی بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: پس از آن که این خانه ها مجوز خود را بر اساس آیین نامه های شهرداری دریافت کرده اند، شاهد پویایی بیشتر و استقبال گرم خانواده ها هستیم. در حال حاضر با توجه به اینکه رویه خانه های بازی به صورت مدون و مشخص تامین فضایی جهت فراغت کودکان و ارائه آموزش های شهروندی در قالب بازی های مفرح و بانشاط است به نظر می رسد اعتماد خانواده ها نیز به این خانه ها بیشتر شده است.

سراج تاکید کرد: جهت شفافیت هرچه بیشتر عملکرد خانه های بازی، لازم است نرخ نامه ها در خانه های بازی و در دید خانواده ها نصب شوند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در راستای نظارت هرچه بیشتر شهروندان پیشنهاد داد: سامانه ۱۳۷ باید در همه خانه های بازی نصب شود. این سامانه ضمن ایجاد بستری برای ارتباط بیشتر، زمینه نظارت هدفمند خانواده ها را پدید می آورد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خانه های بازی می توانند در آینده یک صنف قوی و مستقل را تشکیل دهند خواستار شد: آموزش قرآن و توجه به مباحث دینی و به ویژه آموزش هایی که خلاقیت کودکان را افزایش می دهد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برپایه این گزارش، در ابتدای جلسه احمدرضا درخشان، معاون امور شهروندی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی از روند ارائه مجوز به خانه های بازی گزارشی ارائه نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.