×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان بر انواع نهاده های دامی

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر انبارهای نگهداری نهاده های دامی وارداتی و خودروهای حمل این نهاده ها از بندر امام خمینی (ره) به استان خبر داد.

دکتر مصطفی کنارکوهی با اشاره به تامین ۹۵ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق استان خوزستان، بر اهمیت نظارت و پایش های بهداشتی در حوزه دام و طیور تاکید کرد

دکتر کنارکوهی اظهار داشت: تولید خوراک سالم و بهداشتی برای صنعت دام و طیور کشور از اهمیت بالای اقتصادی و بهداشتی برخوردار است و کارشناسان دامپزشکی به صورت شبانه روزی ، انبارهای نگهداری نهاده های دامی وارداتی و تمامی مراحل تهیه مواد اولیه، نگهداری، حمل و نقل، تولید، توزیع و عرضه  آنها را برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

کنارکوهی با حضور در شهرستان بندر ماهشهر از سایت های ضدعفونی خودروهای حمل نهاده های دامی و انبارهای نگهداری نهاده های خوراک دام و تخلیه محموله بازدید کرد و مسایل و مشکلات حوزه سایت های ضد عفونی را مورد بررسی قرار داد.

وی گفت: در سایت های ضدعفونی خودروهای حمل نهاده های دامی بایستی جرم زدائی در ماشین های حامل نهاده دامی بطور کامل انجام شود و افراد شاغل در سایت حتماً آموزش های لازم را بگذرانند تا اثربخشی اقدامات دامپزشکی تقویت شود.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: خوراک دام در کیفیت سلامت و بهداشت خوراک انسان تأثیر زیادی دارد و به همین علت برای جلوگیری از آلودگی، باید حمل و نقل و نگهداری خوراک دام بر اساس استانداردهای سازمان دامپزشکی انجام شود.

در پایان توسط دکتر مصطفی کنارکوهی دیدار صمیمانه ای با پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر با محوریت مسائل و مشکلات آنان  صورت گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.