×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

انعکاس ظرفیت‎های صنایع دستی ماهشهر در نمایشگاه “دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب”

۱۰ هنرمند صنعتگر ماهشهری با حضور در نمایشگاه “دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب” این شهرستان به معرفی و عرضه صنایع دستی بومی خود پرداختهاند.

سارا عبادی با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه توسط منطقه سوم سپاه دریایی امام حسین (ع) با همکاری شهرداری ماهشهر و مشارکت پنج دستگاه اجرایی شهرستان شامل اداره میراث فرهنگی، فنی‎حرفه‎ای، بهداشت و درمان، بخشداری و آبفا از دیروز (شنبه) گشایش یافت و تا چهارشنبه هفته جاری (۱۷ بهمن‎ماه ۹۷) دایر خواهد بود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه، علاوه بر این‎که ناوها و شناورهای جنگی برای نمایش به عموم به مرکز شهر انتقال یافته‎اند، سایر دستگاه‎های اجرایی از جمله اداره میراث فرهنگی ماهشهر به معرفی ظرفیت‎های خود در حوزه‎های صنایع دستی و گردشگری پرداخته است.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر با اشاره به این‎که چهار غرفه در این نمایشگاه به اداره میراث فرهنگی شهرستان اختصاص داده شده است افزود: ده هنرمند صنایع دستی در رشته‎های گلیم‎بافی، فرش، گبهبافی، مشبک‎کاری، معرق‎کاری، پیکر تراشی و میناکاری در این غرفه‎ها به معرفی و عرضه صنایع دستی بومی پرداخته‎اند؛ ضمن این‎که چند دفتر خدمات مسافرتی نیز به معرفی ظرفیت‎های گردشگری در این غرفه‎ها مشغول هستند.

وی گفت: برخی مسؤلان استانی و محلی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، علی گلمرادی نماینده ماهشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار و امام‎جمعه شهرستان ماهشهر با حضور در آئین گشایش این نمایشگاه از غرفههای اداره میراث فرهنگی شهرستان دیدن کردند.

عبادی در پایان با تمجید از ظرفیت‎های صنایع دستی شهرستان بندرماهشهر خاطرنشان کرد: کارگاه میناکاری ایجادشده در ماهشهر پس از یک سال فعالیت، اینک دوازده فرصت شغلی ایجاد کرده و اکنون درحال ارسال محصولات خود به سراسر استان و شهرستان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.