×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بررسی فتوحات امام خمینی (ره) در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان

نشست تخصصی بررسی فتوحات امام خمینی (ره) در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بخش جنبی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور حجت الاسلام حاجتی امام جمعه اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در نشست ادبی «شرح فتح »که شامگاه جمعه ١٩ بهمن در بخش جنبی سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن آرزو داشت که مردم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نبینیم اما به واسطه همت مردم سالگرد پیروزی انقلاب را امسال هم در حال جشن گرفتن هستیم.
وی با اشاره به این‌که چهار بعد از مسلمات اضلاع قدرت هستند تا آن حاکمیت به عنوان قدرت قوی بر زمین شناخته شود، ادامه داد: این چهار بعد شامل علم، سیاسی، دفاعی و اقتصادی است.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که علم از ارکان حکومت داری، توسعه و پیشرفت هر کشوری است، ادامه داد: کشور قبل از انقلاب در این چهار رکن در ذلت قرار داشت و هزاران جلد کتاب از زاویه های مختلف به این مساله پرداخته اند.
وی با اشاره به این‌که وضعیت فعلی با قبل از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، گفت: امروزه رشد علمی ایران ١٣ برابر متوسط رشد جهانی است و در رده ١۴ تا ١۶ پیشرفته ترین کشورهای جهان در رشد علمی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی اظهار داشت: اینکه فرزندان کشور پیشرفت های چشم گیری داشته باشند روزی رویای دست نیافتنی بود اما امروز در بعد علمی می درخشیم.
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که اگر ملت و حاکمیت بعد دفاعی را داشته باشد به عنوان ابرقدرت است، بیان کرد: بعد دفاعی مولود بعد علمی است و امروز اگر در اهواز نمایشگاه کتاب یا آرامش وجود دارد محصول این بعد است.
وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی، ایرانی است که جنگ هشت ساله دفاع مقدس را پشت سر گذاشت در حالی که دشمن شعار می داد تا ظرف مدت یک هفته به تهران می رسد.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند که ما منکر گرانی و مشکلات نیستیم اما ایران اسلامی در بعد علمی و دفاعی قوی است. انگلیسی ها و آمریکایی ها در برابر ایران حرفی برای گفتن ندارند.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: در بعد سیاسی به برکت خون شهدا، امروز ملت ایران از حیث سیاسی یکی از دوره های بسیار درخشان حداقل در ٣٠٠ سال گذشته را سپری می کند.
وی ادامه داد: ایران در ٣٠٠ سال گذشته با یک حمله بخشی از سرزمین خود را از دست می داد اما امروزه شاهد حاکمیت جمهوری اسلامی ایران هستیم.  نفوذ سیاسی ایران بالا است چراکه نفوذ معنوی ان بالا است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به بعد اقتصادی خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاد ایران در سطح کلان ١٧ یا ١٨ دنیا است اما نواقص و مشکلات داریم. آنجایی که به دشمن امید بسته شد یا در چاله فرود می‌فرویم یا اینکه دچار چالش می‌شویم.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این‌که هرکجا از ولایت فقیه تبعیت کنیم از عزت برخوردار خواهیم بود، ادامه داد: در برخی از این چهار بعد متوازن حرکت نکردیم و در برخی نیز نمره ٢٠ یا بالاتر را کسب کرده‌ایم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.