×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بر تشکیل کارگروه کودک و نوجوان با محوریت کتابخانه های عمومی در استان تاکید شد

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با علی گلمرادی نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای دیدار و گفتگو کرد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با علی گلمرداری، نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست، علی گلمرادی، نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در مسیر توسعه و پیشرفت استان و کشور می توانند از موثرترین نهاد ها و سازمان ها باشند. ظرفیت هایی مثل نیروی انسانی آگاه و جوان، تعداد مراکز در مناطق مختلف، اتصال به بدنه مردم از مهم ترین ویژگی های کتابخانه های عمومی است که می تواند  در توسعه و آبادانی کشور اثر گذار باشد.

گلمرادی با اشاره به تشکیل فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی و محورهای مورد توجه این فراکسیون، افزود: کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، کودکان طلاق، کودکان آسیب‌دیده و در معرض آسیب، کودکان زیر خط فقر، ازدواج کودکان و کودک‌آزاری در اولویت مسائل مورد توجه این فراکسیون است.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی هدف از تشکیل فراکسیون حمایت از کودک و نوجوان را حفظ سرمایه های اجتماعی دانست و افزود: اگر توانمندی نیروی انسانی را به عنوان یک ضرورت مدنظر قرار دهیم، باید به صورت همه جانبه به آن نگاه شود. در این رابطه باید به حقوق کودک و نوجوان در تمامی زمینه ها توجه ویژه شود. کودکان و نوجوان در آینده اداره کشور را در دست خواهند داشت و باید ثروت آفرینی کنند. بنابراین توجه به دوران کودکی اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باورها، توانمندی و خلاقیت افراد در دوران کودکی شکل می گیرد، گفت: شایسته است کتابخانه های عمومی استان کارگروهی ویژه در حوزه کودک و نوجوان در استان تشکیل و گزارشی از وضعیت استان در حوزه مباحث آموزشی کودکان و نوجوانان و همچنین راهکارهای مفید و موثر برای ارتقای سطح دانایی این قشر تدوین و ارائه کنند.

در این دیدار منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهاد در بخش های مختلف زیرساختی، محتوایی و کتابخوانی، اظهار داشت: تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی، توجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ترغیب کودکان به مطالعه و همچنین بستر سازی و ایجاد زمینه های مطالعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باعث شده است کتابخانه های عمومی نقش مرکز فرهنگی را در این مناطق ایفا کند.

وی ادامه داد: پنجاه کتابخانه عمومی در مناطق روستایی با جذب نیروی انسانی جوان و با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد، زمینه را برای فراگیر شدن دانایی و آگاهی و توسعه همه جانبه فراهم کرده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی با برشمردن مسائل کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: حمایت های نمایندگان مجلس از کتابخانه های عمومی می تواند زمینه توسعه فرهنگی را فراهم  کند. تدوین قانون های حمایتی برای تخصیص بودجه برای اجرای برنامه های فرهنگی کودک محور به ویژه در مناطق محروم، می تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی در استان شود.

رستمی ضمن اعلام آمادگی برای تشکیل کارگروه کودک و نوجوان، افزود: ظرفیت های موجود در کتابخانه های عمومی و همچنین سیاست و نگاه ویژه مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور به کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه های متنوع در این زمینه، به نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در کودکان می انجامد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.