×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور تیم فوریتی محب بهزیستی خوزستان در مناطق سیل زده

مدیر کل بهزیستی خوزستان در بازدیدی که به همراه مدیر حراست و معاون پیشگیری  و تیم مشاوره ای  و مددکاری بهزیستی از مناطق سیل زده هویزه،رفیع و دشت آزادگان داشتند گفت:از ساعات اولیه وقوع سیل در مناطق سیل زده استان تیم فوریتی محب بهزیستی خوزستان متشکل از مددکاران  و مشاوران بهزیستی در محل حضور یافتند.
غلامرضا صدیق راد تصریح کرد: تیم فوریتی محب بهزیستی پس از وقوع حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله  به منظور مداخلات روانی و اجتماعی و کاهش فشار روانی بر افراد آسیب دیده در محل حضور پیدا می کنند.
صدیق راد افزود: گروه فوریتی محب به صورت داوطلبانه و از نیروهای مختلف از جمله مراکز مشاوره بهزیستی ، کارشناسان، مددکاران، روانشناسان و اساتید دانشگاه ها و روانپزشکان و گروه های اجتماع محور که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل تیم محب افزایش توان، انسجام و هماهنگی لازم بین نیروها و عوامل امدادی استان در جهت پاسخگویی سریع به حوادث غیر مترقبه است بیان کرد: هم اکنون ۱۸ تیم فوریتی محب و تعداد ۴۶ محله محب در شهرستان های اهواز ،آبادان، اندیمشک، خرمشهر، دزفول، شوش، دشت آزادگان، ایذه، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر و رامشیر تشکیل شده که بصورت تخصصی آموزش دیده و آماده مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری هستند.
مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد:طرح محب آماده سازی  روحی روانی آحاد  جامعه برای آمادگی در مقابله با رخدادها وبلایای طبیعی واستفاده از پتانسیل  مردمی برای همه افراد جامعه ضروری است
و برنامه حمایت های روانی اجتماعی مبتنی بر جامعه پس از حوادث و بلایا برنامه هایی هستند که هدفشان بهبود بهداشت سلامت روان جامعه است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.