×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حضور ١۵٠ روستای خوزستان در پنجمین جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از حضور ١۵٠ روستای استان خوزستان در پنجمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر گفت: برای جلب مشارکت و حضور گسترده‌تر روستاهای استان، فعالیت منسجمی آغاز و روستاهایی را که در امر کتابخوانی حرکت‌های هر چند کوچکی را داشته‌اند، برای حضور در این رقابت‌ها شناسایی شده‌اند.

وی افزود: اهدای کتاب در روستاهایی که فاقد کتابخانه بودند، تجهیز کتابخانه‌های مدارس روستاها و نشست با دهیاران روستاها از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای پیشبرد و حضور در پویش کتابخوانی جشنواره روستاها و عشایر کتاب بود.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن مقایسه پنجمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با دوره قبلی این جشنواره، گفت: در دوره قبل تنها دو شهرستان رامهرمز و دزفول در جشنواره شرکت کردند اما امسال با تلاش دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی استان و مشارکت و همراهی دفتر امور روستایی استانداری خوزستان توانستیم بیش از ٢٠ شهرستان را با ١۵٠ روستا در این جشنواره شرکت دهیم.

جمشیدی همچنین در رابطه با ساز و کار انتخاب برترین‌ها در این جشنواره تصریح کرد: آثار به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال شده و کار داوری کشوری آغاز و در پایان ٢٠ روستا از کل کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی خواهند شد.

وی فعال شدن شبکه روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از جمله اقدامات مهم مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد برشمرد و تاکید کرد: با تدابیر خاصی که برای روستاها و عشایر اندیشیده شده است، امیدواریم هر چه زودتر اطلاعات روستاهای استان خوزرستان وارد شبکه روستاها شده و اطلاعات جامع روستاهای استان در اختیار عموم قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.