×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خوزستان استان شهادت و دروازه ورود اسلام به ایران است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی موسسات، فعالان قرآنی و روسای ادارات شهرستانی در استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان استان شهادت و دروازه ورود اسلام به ایران است.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست هم‌اندیشی موسسات، فعالان قرآنی و روسای ادارات شهرستانی در استان خوزستان ضمن اشاره به مقام شامخ شهیدان و عالمان برجسته استان خوزستان گفت: خوزستان استان شهادت و دروازه ورود اسلام به ایران است.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان خوزستان و حضور در جمع فعالان قرآنی این استان خاطر نشان کرد: امروز قرآن و عترت به برکت انقلاب اسلامی جایگاه والایی در کشور دارد.

فقهی‌زاده با بیان این مطلب که باید در حوزه‌های مختلف قرآنی فعالیت‌های خود را گسترش دهیم گفت: باید از احادیث و قرآن در جهت ترویج و گسترش عقاید اسلامی بهره ببریم و فعالیت‌های خود را با محوریت قرآن و عترت در راستای گسترش عقاید اسلامی طرح‌ریزی کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های برگزار شده تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه‌های قرآنی باید ثمربخش باشند و جشنواره‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها اگر به عنوان هدف تعریف شوند ممنکن اثر بخشی لازم را نداشته باشند که با هم‌افزایی و همدلی می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

وی استان خوزستان را استتانی با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های مختلف قرآنی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به وجود علمای برجسته و بزرگی چون، علامه شیخ شوشتری در استان می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک کنگره‌ای را با محوریت معرفی آثار و تجلیل از این عالم گرانقدر را در تقویم فرهنگی استان بگنجانیم.

فقهی‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت نهج‌البلاغه به عنوان مهمترین کتاب حدیثی در جهان اسلام بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان خوزستان در این حوزه می‌توان کنگره‌ای را در گستره ملی یا بین‌المللی به صورت دوسالانه برای استان در نظر گرفت.

وی گفت: با وجود موسسات و فعالان قرآنی، خوزستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ضمن اشاره به مقوله بیمه فعالان قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین سهم از اعتبارات صندوق فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیمه فعلان قرآنی اختصاص دارد که در آینده‌ای نزدیک تشکیل صندوق بیمه فعالان قرآنی را در دستور کار خود داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.