×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

در سال گذشته تعداد١٢٢ هزار نفر از خدمات درمانی درمانگاه شهدای دزفول بهره مند شدند

مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان ، توسعه و گسترش مراکز و امکانات درمانی در سطح کشور ، عدم وابستگی به کادر درمانی بویژه پزشک ، توسعه و ایجاد مراکز دانشگاهی پزشکی و پیراپزشکی ، تربیت و آموزش کادر هیات علمی دانشگاهها و عدم نیاز به تامین انها از خارج کشور است .

گزارش ما از شهر دزفول ، درمانگاه شهدای این شهر خواهد بود . در شهری که باستانی ترین دانشگاه خاورمیانه را در خود جای داده است . دانشگاه گندی‌شاپور، یکی از آثار به‌جای ‌مانده از سلسله ساسانیان است و با بیش از ۱۷ سده قدمت ، از باستانی‌ترین دانشگاه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. در شمال استان خوزستان و در نزدیکی شهرستان دزفول که امروزه ویرانه‌های آن باقی است و به ‌سبب بیمارستان و دانشگاهی که در آن بوده شهرت بسیار داشته‌است . به‌ روایت اکثر منابع تاریخ پزشکی دوره اسلامی ، این مرکز علمی در انتقال دانش پزشکی یونانی ، ایرانی و هندی به عالم اسلام سهم فراوانی داشته‌است . نخستین بیمارستان‌های دوره اسلامی طبق الگوی بیمارستان گندی‌شاپور بنا شد. با این‌ همه ، اطلاعات تاریخی چندان نیست که بتوان تصویری دقیق از اوضاع علمی و فرهنگی این شهر عرضه کرد.
دزفول شهری است که پیشینه آن به چندین هزار سال می‌رسد از کهن‌ترین شهرهای استان خوزستان به‌شمار می‌رود و از دید تاریخ و فرهنگ ویژگی‌های برجسته‌ای دارد . در ادامه سفر به دزفول بعد از پلی کلینیک ۴ خرداد به درمانگاه شهدا که دومین مرکز درمانی تامین اجتماعی در این شهر است ، سری میزنیم . این درمانگاه در شمال شرقی شهر و در منطقه ۵٠٠ دستگاه ( ولی آباد) واقع شده و روزانه در دو شیفت صبح و بعد ازظهر به تعداد زیادی از بیمه شده ها خدمات درمانی ارائه میدهد .
دکترحبیب گرجی زاده متولد اول شهریور ۱۳۴۵ دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی که در سال ١٣٧٨ به استخدام سازمان درآمد و از سال ١٣٨۴ سابقه مسئولیت در مراکز مختلف شهرهای اندیمشک و دزفول را دارد . و از ابتدای سال جاری مسئولیت درمانگاه شهدای دزفول را به عهده گرفت . وی در گفتگویی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : به نظر اینجانب از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان ، توسعه و گسترش مراکز و امکانات درمانی در سطح کشور ، عدم وابستگی به کادر درمانی بویژه پزشک ، توسعه و ایجاد مراکز دانشگاهی پزشکی و پیراپزشکی ، تربیت و آموزش کادر هیات علمی دانشگاهها و عدم نیاز به تامین انها از خارج کشور است . سرپرست درمانگاه شهدا در ادامه افزود : انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستاوردهای بسیار زیاد و متعددی داشته که بصورت اجمالی می توان به خودباوری ، ظلم ستیزی ، حُریت وآزادی ، ترقی وپیشرفت دربسیاری ا ز زمینه ها ، احیای ارزش های دینی واسلامی و برپایی حکومت دینی با محوریت ولایت فقیه ومردم سالاری دینی اشاره کرد
دکتر گرجی زاده ضمن معرفی درمانگاه شهدای دزفول گفت : این مرکز یک مجموعه سرپایی است که در دو شیفت صبح و عصر از سال ١٣٧۴ فعالیت خود را شروع کرد تا در کنار پلی کلینیک چهارم خرداد جوابگوی بیش از ١٨۵هزار نفر بیمه شده شهرستان باشد که خوشبختانه ماموریت خود را که رضایت بیمه شده هاست به نحو احسن انجام داده است وی خدمات درمانگاه را شامل واحد های مامایی ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، داروخانه ، تزریقات های برادران وخواهران ، دندانپزشکی معرفی کرد و افزود: در این مرکز چهار پزشک عمومی و یک متخصص داخلی و دو دندانپزشک مشعول بکار هستند . وی در ادامه گفت : از ابتدای سال ١٣٩۶تا پایان همان سال تعداد ١٢٢ هزار نفر در این مرکز پذیرش شدند که شامل : ویزیت پزشک عمومی ٨٩۶٠٠ نفر ، ویزیت پزشک متخصص ١١٩٣٧ نفر ، مراجعه به دندانپزشکی ٧٢٠۴ نفر ، ویزیت مامایی ٣٣٨٣ نفر ، مراجعه به رادیولوژی ٢٣۴٧نفر ، مراجعه به آزمایشگاه ٧٢٢١نفر بوده است و تعداد ٩٨ هزار نفر از خدمات دارویی ، داروخانه در این سال بهره مند شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.