×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ظرفیت های شهرستان باوی برای اجرای برنامه های پیشگیری از وقوع جرم بالاست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم خوزستان گفت: شهرستان باوی یکی از مناطق سالم استان است که باتوجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند به عنوان پایلوت برنامه های این معاونت قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان باوی که با حضور مسئولان قضایی، امنیتی، انتظامی و اجرایی این شهرستان، برگزار شد، اظهار داشت: عناوین مجرمانه در قانون مجازات اسلامی بسیار بالاست که منجر به تشکیل پرونده های متعدد و در نتیجه بالا رفتن آمار جمعیت زندانیان می شود. این در حالی است که با اصلاح و به روز شدن قانون مجازات اسلامی و همچنین تعیین مجازات های جایگزین حبس برای برخی بزهکاران، می توان از بسیاری حبس ها پیشگیری کرد.
وی تصریح کرد: یک پژهش نشان می دهد که هر فرد با ورود به زندان، ۷۹ نفر از اطرافیان خود را درگیر می کند که نتیجه آن می تواند زیان بار باشد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: مجازات های جایگزین حبس مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید با مطالعه و دقت و در راستای اصلاح مجرمان و جامعه انتخاب شود.
وی ادامه داد: پنج موضوع حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی، کانون های بحران شهری و اعتیاد، از مواردی است که مقام معظم رهبری بر توجه به آن تأکید بسیار دارند و خود شخصاً آن ها را پیگیری می کنند. لذا باید از سوی مسئولان استانی نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای کاهش آن ها در جامعه برنامه ریزی و اقدامات مناسبی صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی بیان داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای همه این مسائل، برنامه هایی تدوین کرده است که طی سال های اخیر ثمرات آن مشاهده شده است.
وی گفت: این معاونت آمادگی دارد تا برنامه های مشابه را در شهرستان باوی به اجرا بگذارد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی اظهار داشت: بر همین اساس از هم اکنون، ۳۰ درصد ظرفیت دوره های آموزشی و تربیت مربی در مرکز استان به شهرستان باوی اختصاص می یابد. ضمن این شهرستان می تواند مجوز ۱۰ مرکز مشاوره جدید را برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه کاهش اختلافات خانوادگی راه اندازی کند.
وی با ارائه بخشی از فعالیت های این معاونت در شهرستان های دیگر استان، گفت: اجرای طرح مصلحین در راستای تربیت حکمین قرآنی از طرح های مؤثر این معاونت است که هم اکنون در شهرستان شوشتر در حال اجراست.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی همچنین بر معرفی ساانه سجام(سامانه جامع اطلاعات مردمی) تأکید کرد و گفت: استان خوزستان هم اکنون با ۲۵ هزار نفر عضو، در رتبه اول کشور قرار دارد و سهم شهرستان باوی از این جمعیت ۷۰۰ نفر است که امیدواریم ضمن افزایش اعضای این سامانه، شاهد گزارش های مفید مردمی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی جرائم و رفع نواقص شهری باشیم.
در ادامه فرماندار این شهرستان نیز با تقدیر از تلاش های مسئولان قضایی باوی، گفت: حضور مسئولان قضایی شهرستان باوی در برخی مسائل اجتماعی مانند سیل اخیر، مثال زدنی است.
حیدر کاظمی افزود: قطعاً همکاری موجب هم افزایی در شهرستان می شود و برای انجام این مهم باید مردم را وارد صحنه کرد و از مشارکت های مردمی بهره گرفت چرا که هر وقت مردم وارد صحنه شدند، موفق عمل کرده ایم.
وی ضمن تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش این شهرستان، خواستار توجه بیشتر مسئولان در مسائل اعتیاد و فعالیت فرق ظالّه شد.
همچنین رئیس دادگستری شهرستان باوی نیز گفت: فعالیت های معاونت پیشگیری بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی است که اهداف مشخصی دارد و زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند. بنابراین دولت ها مکلف هستند که از برنامه های این معاونت حمایت کنند.
نورآبادی افزود: کشور ایران در وضعیت فعلی نیاز به انسان های متواضع و کوشا دارد که به لطف خداوند هم معاونت اجتماعی دادگستری استان و هم مسئولان این شهرستان از این ویژگی ها برخوردارند.
وی گفت: همه ما خادمان نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و آمادگی اجرای برنامه های جدید را داریم و امیدواریم با پیش بینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم، به سمت ارتقای امنیت و آسایش مردم گام برداریم.
در ادامه این جلسه، سایر شرکت کندگان به ارائه دیدگاه ها و مسائل مربوط به حوزه مسئولیت های خود پرداختند و کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان نیز برنامه های این معاونت را تشریح کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.