×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

وزیر فرهنگ هرچه سریع‌تر معاون مطبوعاتی را مشخص کند

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با انتقاد از افزایش قیمت نامعقول کاغذ و شرایط نامناسب مطبوعات کاغذی، گفت: با ادامه این وضعیت روزنامه‌ها سال آینده دچار مشکلات جدی‌تری خواهند شد.

مصطفی کواکبیان  نماینده مردم تهران در مجلس  با اشاره به گرانی کاغذ و اینکه در حال حاضر کاغذ وضعیت مناسبی ندارد و بازار کاغذ به بی‌تدبیری دچار شده است، پیشنهاد کرد: دولت هر چه سریع‌تر با کمک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معاون مطبوعاتی این وزارتخانه را  تعیین کنند.

بازار کاغذ به بی‌تدبیری دچار شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی معتقد است کاغذ مورد استفاده برای مطبوعات و انتشاراتی‌ها بسیار گران شده‌اند و با ادامه این وضعیت روزنامه‌ها در سال آینده دچار مشکلات جدی‌تری خواهند شد چراکه قیمت کنونی کاغذ برای ناشران و مطبوعاتی‌ها کمرشکن است و این مسئله تعطیلی بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات و ورشکستی ناشران را به دنبال داشته است.

کاغذ باید به قیمت ۴۲۰۰ تومانی توزیع شود

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور با بیان اینکهبه عنوان یک مطبوعاتی در مجلس مشکل پیش آمده برای اهالی مطبوعات و نشر را دنبال خواهم کرد، افزود: باید کاغذ مورد استفاده برای مطبوعات هر چه سریع‌تر تامین و به همان قیمت ۴۲۰۰ تومانی تعیین شده در آیین‌نامه‌ مطبوعاتی توزیع شود.

کواکبیان همچنین از نبود بازار رقابتی و امکان و  قدرت چانه‌زنی مشتری انتقاد کرد و افزود: با ادامه این شرایط بسیاری از رسانه های  مکتوب برای همیشه تعطیل شده و با سیلی از بیکاران رسانه‌ای رو به ور خواهیم بود.

قیمت کاغذ ربط مستقیم به قیمت دلار دارد

وی با تاکید بر اینکه قیمت کاغذ ربط مستقیم به قیمت دلار دارد و مطبوعاتی‌ها با مشکلات عدیده آن را تهیه می‌کنند، اظهار کرد: اگر چه کاغذ را جزو کالاهای اساسی قرار دادند و کمیته‌ای هم به منظور بررسی بازار آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده اما وضعیت همچنان ملتهب و نابسامان است.

از مافیای بازار کاغذ تا نظارت کمرنگ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد مافیای بازار کاغذ در کشور، تصریح کرد: عده‌ای از این بازار آشفته سوءاستفاده می‌کنند لذا باید نظارت لازم بر بازار کاغذ و این بازار آشفته افزایش یابد چراکه نظارت‌ها در این زمینه بسیار کمرنگ شده‌اند.

خانه ملت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.