×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کتاب باید با هزینه های کمتری چاپ و به دست مردم برسد

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امروز چاپ و عرضه کتاب با توجه به گرانی کاغذ و هزینه های بالای چاپ به صرفه نیست، گفت: متولیان حوزه فرهنگ و هنر اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در امور فرهنگی کلان کشور تاثیرگذار هستند، باید در این راستا اقدامات اساسی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عباس بسی خاسته، مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه یکشنبه ٢١ بهمن در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: خوشحالم که همه ساله با راه اندازی نمایشگاه کتاب خوزستان زمستان را به بهار تبدیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه متولیان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مقید هستند که برپایی نمایشگاه را هر سال بهتر از سال قبل برگزار کنند، افزود: نمایشگاه امسال با توجه به تقارن با ایام فاطمیه فضای معنوی ویژه ای داشت.

بسی خاسته اضافه کرد: همچنین تقارن این نمایشگاه با ایام دهه فجر فرصتی مناسب برای یادآوری ارزش‌ها و خاطرات شیرین دوران انقلاب است و می‌ توانیم از این فرصت برای انتقال ارزش‌ها به نسل جدید بهره ببریم.

وی با اشاره به تمایز نمایشگاه کتاب امسال با سالهای گذشته بیان داشت: امسال علاوه بر اینکه ناشران بیشتری به نمایشگاه دعوت شده و کتب جدید و متعددتری در معرض دید مخاطبان قرار گرفته، برپایی سالنی برای ارائه دستاوردهای دیجیتالی فعالیت مثبتی است که برای سالهای آتی باید تقویت شود.

بسی خواسته در ادامه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را با توجه به شرایط حاکم بر جامعه کار بسیار مشکلی دانست و اذعان داشت: با شرایطی که امروز در جامعه حاکم است، ذهن مردم مشغول و کمتر فرصتی برای مطالعه و کتاب دارند، همچنین رسانه دیجیتالی موبایل و تبلت باعث شده که گاهی آدم خود را بی نیاز از کتاب ببیند .

وی فشارهای اقتصادی را از دیگر عوامل تاثیر گذار در عدم رغبت مردم به خرید کتاب و مطالعه عنوان کرد و افزود: با توجه به این موارد باید کار فرهنگی مستمر و برنامه ریزی شده در راستای ترویج مطالعه و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها ایجاد کرد.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: باید این فرهنگ را در جامعه رواج دهیم که مردم با کتاب دوست و رفیق شوند و احساس کنند تهیه کتاب از موارد مهم است که باید به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه امروز چاپ و عرضه کتاب با توجه به گرانی کاغذ و هزینه های بالای چاپ به صرفه نیست، گفت: متولیان حوزه فرهنگ و هنر اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه کسانی که در امور فرهنگی کلان کشور تاثیرگذار هستند، باید در این راستا اقدامات اساسی داشته باشند و به صورت واقعی و عملی نه شعاری به ترویج مطالعه کمک کنند.

بسی خاسته کمک به کاهش هزینه‌های چاپ و ارائه سوبسید را در این خصوص راهگشا دانست و بیان داشت: اگر به این موضوع توجه شود، مشکل عدم ارتباط با کتاب حل می شود .

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.