×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کمیته فرهنگی شورای سلامت شهرستان اهواز به زودی تشکیل می شود

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در جلسه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: کمیته فرهنگی شورای سلامت شهرستان اهواز به زودی تشکیل می شود.

در جلسه ای با حضور مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، مجتبی اعتمادی مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان، عباس حیدری مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد سلطانی دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تعدادی از اصحاب رسانه، روند تشکیل کمیته فرهنگی شورای سلامت استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، عباس حیدری مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و تبریک چهلمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی از آمادگی این اداره کل برای حضور در کمیته فرهنگی شورای سلامت خبر داد.

حیدری افزود: در روزهای آتی دو رویداد بسیار مهم در حوزه فرهنگی هنری در سطح استان انجام می‌پذیرد که با توجه به حضور مخاطبان و عموم مردم می‌توان از این فرصت در راستای افزایش آگاهی‌ها در حوزه بهداشت و سلامت نهایت بهره را برد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه‌های کتاب و رسانه‌های دیجیتال و همچنین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: می‌توان با راه‌اندازی غرفه سلامت و توزیع بروشور و پیام‌های سلامت، مردم را نسبت به موضوع مهم بهداشت و سلامت جامعه حساس کرد.

در ادامه این نشست مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به سبب میزبانی این جلسه و تبریک دهه مبارک فجر، خردگرایی، همت وتعهد مسئولان و مشارکت‌پذیری مردم را از عناصر مهم در حل مشکلات جامعه دانست و افزود: برای افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت نیازمند حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز استان هستیم.

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز در ادامه خاطر نشان کرد: ٨٠ درصد عملکرد در حوزه سلامت به همکاری‌های بین دستگاه‌های مربوط است و مراکز بهداشت در بهترین حالت می‌توانند ٢٠ درصد مسائل حوزه بهداشت و سلامت را پوشش دهند.

شریفی تأکید کرد: برای موفقیت راهی جز تداوم برنامه‌ها با همکاری همه دستگاه‌ها نداریم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز نظارت و ارزیابی برنامه ها را از فاکتورهای مهم در موفقیت کارها عنوان کرد.

مهرداد شریفی عدم تحرک مردم اهواز و چاقی مفرط ناشی از آن را از چالش های مهم حوزه سلامت در شهرستان اهواز دانست و افزود: باید با آموزش صحیح، میزان حساسیت مردم در حوزه بهداشت و سلامت را افزایش دهیم.

وی کمبود فضای ورزشی، افزایش استفاده از فست فودها، بیماری‌های غیرواگیر، پایین بودن سطح سواد سلامت و انجام کارهای جزیره ای دستگاه ها را از چالشهای مهم حوزه سلامت در شهرستان اهواز دانست.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تأکید کرد: امروزه با معضلی به نام قلیان روبرو هستیم که به شدت سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

شریفی با اشاره به مضرات مصرف قلیان افزود: یک بار استعمال قلیان معادل ٨٠ تا ١٢٠ نخ سیگار عوارض در بر دارد و همچنین با هر پوک قلیان معادل یک لیتر دود وارد ریه ها می‌گردد.

وی تأکید کرد: نیکوتین موجود در تنباکوهای معسل، ١٠ درصد از هروئین اعتیادآورتر است همچنین ٨٠٠ نوع ماده سمی و سرطان‌زا در قلیان موجود است و بیماری‌های هپاتیت A و سل از طریق شیلنگ های قلیان منتقل شده و تمام مواد روان گردان و مخدر در قلیان عرضه می شود.

در پایان این جلسه نیز دکتر مجتبی اعتمادی مشاور رئیس سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان ضمن اعلام آمادگی کامل مجموعه صدا و سیمای استان در راستای حمایت از حوزه سلامت و بهداشت از برگزاری اولین جلسه کمیته فرهنگی شورای سلامت شهرستان اهواز در محل صدا وسیمای استان با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان در اواخر ماه جاری استقبال کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.