×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض خرید مسکن به خانوارهای دو معلولی خوزستان پرداخت شد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان گفت: درمجموع از سال ۹۵ تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن به خانوار دو معلول به بالای بهزیستی خوزستان پرداخت شد.
مهران کریمیان، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان درمجموع دارای ۳ هزار و ۷۴ خانواده دو معلول به بالا است که شامل ۲ هزار و ۶۲۱ خانواده ۲ معلولی، ۳۷۰ خانواده ۳ معلولی،  ۷۱ خانواده ۴ معلولی، ۱۰ خانواده ۵ معلولی و ۲ خانواده ۶ معلولی است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان با اشاره به کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی در سطح شهرهای استان خوزستان، اظهار کرد: درمجموع از سال ۹۵ تاکنون مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض مسکن به خانوار دو معلول به بالای بهزیستی خوزستان پرداخت شد. تمام خانوارهای دارای دو معلول به بالا که شرایط لازم را دارا باشند، موضوع مسکن آن‌ها به نوعی حل شده است.

وی افزود: تعداد ۵۲ واحد خودمالکی در شهرهای مختلف خوزستان در مراحل مختلف ساخت هستند که ۱۰مورد آن‌ها واگذار شد که به هرکدام ۲۵میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد.

کریمیان با اشاره به خرید ۴۳ واحد مسکونی در سال ۹۵ و ۹۶ برای این خانواده‌ها، عنوان کرد: پروژه ۱۸واحدی هفتگل مربوط به خانوار دو معلول که توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز ساخته شد و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پروژه ۵۲ واحد شیبان مربوط به خانوار دو معلولی ساکن اهواز است که زمین توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز استان تأمین شد. در بهمن‌ماه عملیات ساخت آغاز می‌شود و کمک بلاعوض هم هم‌زمان با شروع ساخت پرداخت می‌شود.

وی گفت: تعداد ۳۳ واحد مربوط به خانواده‌های دو معلولی در شهرهای رامین و شیرین شهر است که مرحله اول کمک بلاعوض آن‌ها پرداخت شد و مرحله دوم کمک به‌زودی پرداخت می‌شود. همچنین ۶۷ مورد خانوار دو معلولی شهری که ساخت واحدهای آنان مربوط به قبل از سال ۹۴ و قبل از تفاهم‌نامه خانوار دو معلولی بود، کمک بلاعوض در سال ۹۶ جهت تکمیل به آن‌ها پرداخت شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خوزستان با بیان این‌که از سال ۹۵ تاکنون به ۶۶ خانوار در قالب ساخت مسکن روستایی خودمالکی کمک بلاعوض پرداخت شد، اظهار کرد: به هرکدام از خانوارهای واجد شرایط مبلغ ۱۸میلیون تومان بلاعوض پرداخت شد که ۴۴ مورد آن به بهره‌برداری رسید و مبلغ را کامل دریافت کردند و مابقی درحال پرداخت است.

وی افزود: فاقد مسکن ملکی بودن و فاقد سابقه مالکیت در سازمان راه‌وشهرسازی یا بنیاد مسکن ازجمله شرایط خانوار بالای دو معلول برای دریافت کمک بلاعوض مسکن است. سازمان بهزیستی در زمینه مسکن برای جامعه هدف یک سازمان تسهیلگر و پیگیری‌کننده است که کمک‌های مالی بلاعوض را به معلولین دارای شرایط پرداخت می‌کند.

فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.