×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان؛ پیشگام در محرومیت زدایی و سازندگی

 

هدف اصلی اردوهای جهادی، توسعه و آموزش هنجارهای اجتماعی و فراهم آوردن امکانات جهت اشتغالزایی و خدمات رسانی در زمینه رفع محرومیت زدایی است و مدارس، خانه بهداشت، خانه نیازمندان، مساجد، آبرسانی روستایی، فضاهای ورزشی و … از مهمترین عرصه های فعالیت اردوهای جهادی محسوب می شود.

حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان(وزارت نفت- جنوب) با اتکا به نیروهای مستعد، در زمینه سازندگی و محرومیت زدایی در روستاهای اطراف تاسیسات،اقدامات شایانی انجام داده که ماحصل آن در گفتگو با سرهنگ عباس ممبینی فرمانده این حوزه در ادامه می آید:

مساعدت ۷۲ میلیارد ریالی در اردوهای جهادی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان گفت: این حوزه طی سه سال اخیر ۷۲ میلیارد ریال در زمینه اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار پیرامون تاسیسات نفتی در استان خوزستان هزینه کرده است.

سرهنگ عباس ممبینی در این خصوص اظهار داشت: این اقدامات در قالب بازسازی و بهسازی مدارس، مساجد، ساخت خانه برای محرومین، کمک به زلزله زدگان غرب کشور، خدمات رسانی به زائرین اربعین و انجام مراسم های مختلف انجام شده است.

بهسازی و بازسازی ۲۷ مدرسه و توزیع ۳ هزار بسته آموزشی در بین دانش آموزان

 وی در ادامه افزود: توسعه و آبادانی مناطق کم برخوردار پیرامون تاسیسات نفتی در سطح مناطق نفت­خیزجنوب و شرکت های تابع از مهمترین دغدغه های این حوزه بوده که در همین زمینه با نظر مساعد مدیرعامل وقت مناطق نفتخیزجنوب و مدیران عامل شرکت های بهره بردار از جمله کارون، مارون و عملیات غیر صنعتی به این امر ورود کردیم که در خصوص بازسازی و بهسازی مدارس اجناسی از جمله میز، صندلی،کابینت، لوله، آجر، ماسه و … که به صورت مستعمل و بلا استفاده در انبارها موجود بود را تحویل گرفتیم که پس از مرمت و بازسازی، این وسایل را در اختیار مدارس بخشهای محروم از جمله غیزانیه، مشرحات، زرگان، قلعه چنان، شیبان ، سویسه ،… قرار دادیم.

سرهنگ ممبیینی افزود: در خصوص بازسازی و بهسازی مدارس نیز مناطق محروم و نیازمند شناسایی و در نهایت  ۲۷ مدرسه به صورت کامل مرمت و بازسازی و به نواحی ۲ و ۳ اهواز و همچنین اداره آموزش و پرورش شهرستان رامشیر تحویل داده شد.

وی افزود: همچنین به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند، ۳ هزار بسته فرهنگی – آموزشی به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توزیع شد.

بازسازی ۱۸ مسجد و آبرسانی با تانکر به ۳۲ روستا

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان بازسازی کامل مسجد حیاویه در بخش غیزانیه با اعتبار ۱۹۷ میلیون تومان، بازسازی مساجد در هفتکل، روستای عوده و بخش مشرحات را از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی مساجد عنوان کرد و گفت: به همت بسیجیان این حوزه احداث مسجد روستای صفیره نیز در دست اجراست.

وی افزود: همچنین بیش از ۲ سال است که بوسیله تانکر، آب شرب را در بین ۳۲ روستای غیزانیه، مشرحات و منصوری توزیع می شود.

وی شناسایی نیازمندان واقعی اطراف تاسیسات را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: در همین زمینه ۱۴۷ منزل مسکونی بازسازی و احداث شده است.

سرهنگ ممبینی دیوار نویسی مساجد و مدارس با جملاتی از قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار(ع) و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری را از دیگر برنامه های امور فرهنگی حوزه تندگویان عنوان کرد.

خدمات رسانی به ۶ هزار نفر از جوانان روستاهای محروم در زمینه امکانات ورزشی

همچنین استخر و امکانات ورزشی حوزه را در طول تابستان در اختیار جوانان مناطق محروم اطراف تاسیسات قرار می دهیم که طی سه ماه تابستان بیش از ۶ هزار نفر به صورت رایگان از امکانات ورزشی استفاده می کنند.

کمک رسانی در تامین وسیله نقلیه پایگاههای بسیج مساجد و حوزه های علمیه کم برخوردار استان خوزستان جهت اعزام به مشهد مقدس از جمله هفتکل، لالی، حمیدیه، ملاثانی، کارون، هندیجان، رامشیر،سوسنگرد، هویزه، مسجدسلیمان، امیدیه، آغاجاری و باغملک از دیگر برنامه های انجام شده در راستای کمک به نیازمندان  سطح استان  است.

توزیع ۵۰ هزار پرس غذا در بین محرومین و نیازمندان

همچنین به همت بسیج شهید تندگویان در ماه مبارک رمضان و همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و دهه انفاق طی سه سال اخیر و با مشارکت کارکنان مناطق نفتخیزجنوب بیش از ۵۰ هزار پرس غذا و بسته های غذایی در بین محرومین و نیازمندان مناطق مختلف اهواز توزیع شد.

راهها و روستاهایی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند و برای جاده سازی، درختکاری و ایجاد فضای سبز ماشین آلات سبک و سنگین در اختیارساکنین روستاهای نیازمند قرار داده شده است.

کمک مالی ۱۷ میلیارد ریالی به زلزله زدگان غرب کشور

در بحث امداد رسانی به زلزله زدگان غرب کشور و شهر کرمانشاه با مشارکت بسیجیان صنعت نفت جنوب در زمینه امداد، اسکان موقت و اسکان دائم ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک رسانی شد.

همچنین ساخت ۵ واحد مسکونی با مشارکت کارکنان صنعت نفت جنوب از جمله مناطق نفتخیزآماده و در اواخر شهریور ماه سال جاری به زلزله زدگان تحویل داده شد.

در راستای کمک رسانی به زلزله زدگان ۴۷ نفر از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان به مدت ۲ ماه در کرمانشاه حضور داشتند و کار خدمات رسانی به زلزله زدگان را بر عهده داشتند.

احداث ۳۴ هکتار پارکینگ، راه اندازی موکب و جابجایی ۵ هزار زائر در چذابه

در زمینه پشتیبانی از زائرین اربعین حسینی در سال جاری نیز بر حسب وظایفی که از جانب ستاد اربعین حسینی خوزستان بر عهده حوزه شهید تندگویان گذاشته شده بود، ۳۴ هکتار پارکینگ برای زائرین در پایانه مرزی چذابه احداث شد،برپایی موکب شهدای مدافع حرم صنعت نفت جنوب به منظور اسکان زوار، در اختیار قراردادن ماشین آلات سبک و سنگین ترابری مناطق نفتخیزجنوب برای خدمات رسانی به موکب های مستقر در پایانه چذابه، تامین ۱۵۰ چشمه توالت و حمام ، توزیع ۲۰۰ هزار بطری آب معدنی و جابجایی بیش از ۵ هزار نفر از زائرین پس از بازگشت از کربلای معلی از پایانه مرزی به اهواز به صورت رایگان و توسط ناوگان اتوبوسرانی مناطق نفت­خیزجنوب از مهمترین اقدامات در راستای خدمات رسانی به زائرین اربعین محسوب می شود.

اعزام ۲۰ هزار نفر از کارکنان و خانواده های آنان به مشهد مقدس

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان اعزام ۲۰ هزار نفر از کارکنان و خانواده های مناطق نفت­خیزجنوب و شرکت های تابع به مشهد مقدس و برگزاری مراسم های  متعدد به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، بسیج کارمندی، هفته دفاع مقدس، دهه غدیر، هفته انفاق، هفته بسیج، دهه مبارک فجر، پشتیبانی از یادواره شهدا در سراسر استان ، پشتیبانی از ۱۵ هزار نفر از بسیجیان وزارت نفت و رزمایش های سطح استان از دیگر  اقدامات و برنامه های حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان محسوب می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.