×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

هم افزایی کارشناسان مخابرات و الکترونیک بنادر برای ایجاد ظرفیت های جدید

همایش دو روزه مخابرات و الکترونیک بنادر با هدف همگرایی و هم افزایی بین کارشناسان بنادر کشور پنجم اسفندماه به میزبانی بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در آیین آغازین این همایش ضمن تبریک روز مهندس و خوشامدگویی به مدعوین و مهمانان در این همایش، تبادل آخرین اطلاعات و تجربیات و افزایش هم افزایی و همگرایی بین کارشناسان بنادر کشور را در حوزه الکترونیک و مخابرات از اهم اهداف این همایش عنوان کرد.

محمدعلی علایی اظهار امیدواری کرد طی مباحثی که در بخش های صبح و بعداز ظهر این همایش دو روزه که با شرکت صاحب نظران و کارشناسان بنادر مختلف کشور برگزار می شود، شاهد طرح آخرین مباحث فنی در زمینه ارتقا و بهینه سازی تجهیزات الکترونیکی و بهره گیری از ظرفیت های نوین فناوری اطلاعات باشیم.

جانشین مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی طی سخنانی در آیین آغازین این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهندسان پیشگام در توسعه و تجهیز بنادر کشور، از میزبانی این اداره کل تشکر نموده و بیان داشت: همانگونه که ناگزیر از فناوری نوین در بنادر کشور برای بهینه سازی فرآیند های خدمات به مشتریان هستیم، می باید به همان نسبت نیز به سمت بومی سازی این فناورهای با بهره گیری از توان و ظرفیت های بومی کشور پیش برویم تا همزمان با ارتقای کارایی به مصون سازی آن نیز بپردازیم.

دهگان در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه های کنترل ترافیک دریایی(VTS) در بنادر کشور طی سال های گذشته افزود: بندر امام خمینی(ره) نقطه آغاز راه اندازی این سامانه ها بوده است و امیدوارم به زودی نیز شاهد بهره برداری از سامانه های مذکور بر پایه نسخه های بومی باشیم و در این زمینه از همه شرکت های توانمند داخلی برای تکمیل و بهینه سازی آن دعوت می کنیم.

وی همچنین هوشمندسازی بنادر و بهره گیری از هوش مصنوعی را یکی از ضرورت هایی برشمرد که کارشناسان مخابرات و الکترونیک بنادر می باید در پی ایجاد آن باشند و خواهان  هم افزایی و همکاری بیشتر کارشناسان و متخصصان  این حوزه برای زمینه سازی و ایجاد ظرفیت های لازم برای تحقق این مهم شد.

دهگان همچنین با اشاره به اینکه همدلی و همکاری سازمانی موجب ایجاد ظرفیت های فنی در بنادر می شود، افزود: این همدلی رمز موفقیت های بیشتر سازمان بنادر از گذشته بوده و باید به مثابه یک الگو برای کارهای آتی سرلوحه کارها قرار بگیرد.

در ادامه برنامه های روز نخست همایش مهمانان مدعو مشتمل بر رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان و  مدیر مخابرات منطقه این استان طی سخنانی به تبیین اهمیت فناوری های نوین اطلاعاتی و نحوه گسترش همکاری های بین بخشی پرداختند.

یادآور می شود همایش دو روزه مخابرات و الکترونیک طی روزهای ۵ و ۶ اسفندماه سال جاری به همت اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی واحد فنی و نگهداری این اداره کل با حضور  معاونین فنی و نگهداری، رؤسا و کارشناسان ادارات مخابرات و الکترونیک بنادر کشور برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.