×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پایگاه جهانی شوش با نوروزگاه به استقبال بهار ۹۸ رفت

پایگاه میراث جهانی شوش با هدف حفظ سنن و آشنایی کودکان با آئین‎های نوروزی، مراسم جشنی در قالب نوروزگاه را در محل این پایگاه برپا کرد.

بیژن حیدری‎زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش با اعلام این خبر افزود: این برنامه با همکاری پایگاه میراث جهانی و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی شوش و با محوریت کودکان مهد و پیش‎دبستانی در آستانه نوروز ۱۳۹۸ برگزار شد.
وی ادامه داد: این جشن با هدف آشنایی، احیاء و حفظ سنن، آداب و رسوم و مراسم خاص نوروزگاه برای نسل کودک و نوجوان با حضور کودکان، والدین و عامه مردم شب گذشته ۲۵ اسفندماه ۹۷ در جوار مواریث جهانی شوش برپا شد.
مدیر پایگاه میراث جهانی شوش درخصوص این نوروزگاه توضیح داد: در این برنامه آیین‎ها و بازی‎های باستانی مانند آئین قاشق‎زنی اجرا و شخصیت‎هایی همچون عمونوروز و حاجی‎فیروز در قالب شخصیت‎های عروسکی به کودکان معرفی شدند.
وی افزود: همچنین در این برنامه با اجرای نمایش‎های کوتاه، گذر فصل‎ها از بهار و جشن نوروزگاه تا زمستان و نیز چرخش فصول به کودکان آموزش داده شد؛ این درحالی بود که در قالب نمایش‎های عروسکی سین‎های سفره هفت‎سین با شخصیت‎پردازی یک به یک به کودکان معرفی شد.
حیدری‎زاده با بیان این‎که نوروزگاه برگزار شده تا حد امکان به دور از تجملات امروزی برپا شد اضافه کرد: این برنامه در فضایی سنتی اجرا شد و حتی سفره هفت‎سین آن نیز با وسایل و ظروف گِلی و سفالی مزین شد.
وی خاطرنشان کرد: این برنامه که دربردارنده بخش‎های متنوعی از قبیل اجرای موسیقی سنتی به منظور آشنایی کودکان با موسیقی اصیل ایرانی، شعرخوانی کودکان و… بود، در باغ‎موزه شوش شروع و در قالب کاروانی از شادی کودکان تا جوار قلعه شوش ادامه پیدا کرد و به پایان رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.