×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کیفی سازی روند آموزش در دستور کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان می بایست در اولویت برنامه های حمایتی و کیفی سازی قرار بگیرد. فعالیت ۷ هزار کلاس پیش دبستانی در خوزستان نیازمند توجه به روند کیفی سازی است.

محمد تقی زاده پدر جمع مدیران مدارس و معاونین پرورشی شهرستان آبادان با بیان اینکه پیش دبستانی مهمترین عامل جلوگیری از پدیده شوم بازماندگی از تحصیل در خوزستان است؛ خاطرنشان کرد: استان خوزستان با توجه ویژه به مقوله پیش دبستانی توانست با فعال کردن ۷ هزار کلاس پیش دبستانی  رتبه اول کشوری در حوزه توسعه کمی و کیفی این دوره را از آن خود کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با بیان اینکه بدون داشتن برنامه اهداف سازمان ها و تشکل ها محقق نمی شود، توضیح داد: اولین اقدام مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان در شورای آموزش و پرورش استان،  تصویب برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان با ۲۰ اولویت عملکردی بود.

تقی زاده اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در همه اولویت های تعیین شده موفقیت های متعددی حاصل شد‌. علاوه بر کسب رتبه اول کشوری در شاخص توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در شاخص کنکور نیز به موفقیت قابل توجهی دست یافتیم به گونه ای که رتبه خوزستان از ۲۷ به رتبه ۱۹ کشوری ارتقا پیدا کرده است.

وی در عین حال با اظهار اینکه در حوزه توانمندسازی و ارتقای وضعیت نیروی انسانی آمورش و پرورش اقدامات موثری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: جذب ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان نیروی حق التدریس و همچنین پیگیری برای اختصاص سهمیه جذب نیروی رسمی از جمله این اقدامات است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان؛ عنوان کرد: دانش آموزان می بایست به خواندن کتب غیر درسی ترغیب شوند تا علاوه بر بالا بردن دانش عمومی خود بتوانند مهارت های اجتماعی مرتبط را نیز فرا بگیرند.

تقی زاده در ادامه با بیان اینکه به کارگیری جوانان خوزستانی به عنوان نیروی حق التدریس برکات فراوانی برای استان داشته است؛ توضیح داد: بر اساس بررسی های مالی جذب بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰نیروی حق التدریس سبب صرفه جویی ماهانه ۷۰ میلیارد ریالی شده است. علاوه بر این هزینه های اجتماعی ناشی از معضل بیکاری نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: کیفی سازی روند آموزش در مدارس به عنوان یک راهبرد کلی به صورت جدی دنبال می شود. به نظر صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت تنها راه اصلاح جامعه داشتن آموزش و پرورش توانمند و پویا است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.