×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بازدید از مرغداری و دامداری های آسیب دیده از سیل

بنا به این گزارش از روستاها و مرغداری و دامداری های آسیب دیده از سیل و در معرض خطر و همچنین محل اسکان دام های سیل زده شهرستان های دشت آزادگان و اهواز توسط مدیر کل دامپزشکی استان و رئیس اداره طیور اداره کل دامپزشکی بازدید به عمل آمد.

دکتر مصطفی کنارکوهی گفت:در راستای دلجویی از دامداران و مرغداران و ارزیابی نیازهای آنها و همچنین مقابله با بیماریهایی که پس از سیل ممکن است رخ دهد این بازدید انجام شد.

دکتر کنارکوهی افزود: انتشار عفونت ناشی از دام و طیور تلف شده باید همواره در زمان سیلاب مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان این که از نخستین روز سیلاب تمامی اکیپ های دامپزشکی در منطقه حضور دارند ادامه داد : در این مدت اکیپ های دامپزشکی با همکاری ارگان های مربوطه ،واکسیناسیون، سمپاشی ، ضد عفونی کردن ، دفن بهداشتی ، ویزیت دام و تحویل دارو به صورت رایگان را انجام دادند و این امداد رسانی همچنان ادامه دارد

کنارکوهی اظهار داشت : اگر چه انتشار بیماری های دامی در مناطق سیل زده تحت کنترل است ، اما برای تداوم کنترل و رسیدن به روزهای عادی به همکاری همه مردم بویژه دامداران ، صاحبان مرغداری ها و سایر ارگان ها نیاز داریم .
مدیرکل دامپزشکی خوزستان بر لزوم رعایت ضوابط بهداشتی  در خصوص نگهداری و جا به جایی دام زنده برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری های دامی تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.