×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

لزوم تصمیم گیری بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود تسهیلات

اجلاس نیوز – مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به بالا بودن نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: بانک ها خود  به خود نمی توانند نرخ سود بانکی را پایین بیاورند و در این زمینه بانک مرکزی باید برای کاهش نرخ سود تسهیلات تصمیم گیری کند.
مهندس اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در ویژه برنامه شبهای کارون که به مناسبت گرامیداشت ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک به صورت زنده از شبکه استانی مرکز خوزستان پخش شد اظهار داشت: استان خوزستان دارای ۷۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می باشد با ۱۰ هزار هکتار زمین صنعتی که در ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی واگذاری زمین به متقاضیان صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان گفت: از جمله مزیت های استقرار واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی این است که بدون دغدغه و در کوتاهترین زمان ممکن سرمایه گذاری خود را انجام داده و در شهرکهای صنعتی استان مستقر می شوند.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۳ هزار و ۱۳۰ فقره قرارداد حق انتفاع زمین و سرمایه گذاری منعقد شده است و حدود یک هزار واحد صنعتی در شهرکهای صنعتی استان با ظرفیت های مختلف فعال هستند .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با اشاره به اینکه شهرکهای صنعتی متولد این نظام و انقلاب هستند افزود: از جمله مزیت های استقرار واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی این است که بدون دغدغه و در کوتاهترین زمان ممکن سرمایه گذاری خود را انجام می دهند.
وی گفت: در چند سال اخیر بیشتر سرمایه گذاری ها در استان درون شهرکهای صنعتی بوده و با توجه به مزیت ها و مشوق های خوبی که وجود دارد در زمان کمتر از یک هفته می توان آماده سرمایه گذاری شد
سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در شهرکهای صنعتی
محمدیان با بیان اینکه بیشتر صنایعی که در استان خوستان شکل گرفته اند صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و صنایع غذایی است افزود: عمده سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حوزه صنایع کوچک و متوسط در شهرکهای صنعتی صورت می گیرد که این خود برای استان یک مزیت است.
حمایت از ایده ها و طرح های نو در راستای تجاری سازی 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در زمینه تجاری سازی ایده در شهرکهای صنعتی گفت: استارت آپ به کسب و کارهایی گفته می شود که معمولا به تازگی و در نتیجه کارآفرینی ایجاد شده است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید، راه حلی نوآورانه و دوام پذیر برای رفع یک نیاز ارائه می دهد.
وی ادامه داد: تا کنون ۳ رویداد استارت آپی در مرکز خدمات فناوری و کسب و کارهای اهواز برگزار شده است و ایده ها مورد داوری قرار گرفته و تجاری سازی شده اند.
محمدیان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان از این ایده ها حمایت می کند و به صورت کشوری معرفی می شوند و در جشنواره ها شرکت داده می شوند .
وی بیان داشت: ما کمک می کنیم کسانی که توانمندی دارند از این ایده ها استفاده و سرمایه گذاری کنند .
لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه بیان داشت: ضمن احترام به تمام دانشگاهیان عزیز باید گفت انتظار حضور دانشگاهیان در کنار صنعتگران و حمایت از آنان هنوز برآورده نشده است
محمدیان افزود: دفاتر ارتباط با صنعت نباید برای کارآموزی استفاده شوند و دانشگاهیان باید بیایند در کنار تولید تا تولید دانش بنیان صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: تولیدی موفق است که دانش بنیان باشد، این دانش را واحدهای صنعتی کوچک ندارند و باید دانشگاهیان در کنار تولید قرار بگیرند تا شاهد رشد و رونق خوبی در جامعه باشیم.
محمدیان گفت: انتظارات از دانشگاهیان بیشتر است که بیایند و به صورت خود جوش صنایع را حمایت کنند.
توجه به مسئولیت اجتماعی در شهرکهای صنعتی خوزستان
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان در زمینه مسئولیت های اجتماعی در شهرکهای صنعتی عنوان کرد: ساخت مساجد برای صنعتگران، ایجاد فضای سبز به نحو مطلوب، ایجاد مراکز ایمنی و آتش نشانی و HSE ، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و احداث سالن ورزشی در شهرک صنعتی شماره یک اهواز از جمله خدمات این شرکت در شهرکهای صنعتی بوده است.
حمایت  شهرکهای صنعتی خوزستان از واحدهای صنعتی
محمدیان نقش حمایت شرکت شهرکهای صنعتی از واحدهای تولیدی را نقش توسعه ای دانست و گفت: واحدهای صنعتی به تنهایی قادر به تامین نیازهای خود در زمینه بازار کار و … نیستند و نقش حمایتی از واحدهای صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: آموزش، برگزاری نمایشگاه ها، تورهای صنعتی، توسعه خوشه های صنعتی، استقرار مشاورین در کنار واحدهای صنعتی نقش هایی هستند که بعد از بهره برداری واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی انجام می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر فضای کسب و کار استان مناسب نیست و بهبود آن توسط دستگاه های دولتی امکان پذیر است افزود: دستگاه های دولتی باید شرایط را بهتر کرده و صنعتگران را به صورت ویژه حمایت کنند.
محمدیان اظهار داشت: امید است با کمک مدیران استان فضای کسب و کار را بهبود بخشیده و شرایط اشتغال استان بهتر شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.