×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نمونه‌گیری از اعضای خانواده بیماران مبتلا به کرونا برای افزایش بیماریابی

 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تمام اقدامات برای بیمار و اطرافیان بیمار به عنوان مورد مثبت انجام می شود، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاه کرونا به منظور افزایش بیماریابی، از خانواده بیماران مبتلا به کروناویروس نیز نمونه گیری می شود.دکتر مهدی حسینی زاده  با اشاره به چگونگی مراقبت پیگیری اطرافیان بیماران کووید ۱۹، اظهار کرد: در صورت مواجهه با  بیماران مشکوک به کروناویروس، فرد دارای حال عمومی خوب، تا حصول نتیجه آزمایش باید در خانه بماند و اصول و احتیاط استاندارد از قبیل رعایت فاصله، آداب تنفسی و بهداشت فردی را تا زمان اعلام جواب آزمایش، به صورت صحیح و کامل رعایت کند اما بیمار دارای علائم شدید، در بیمارستان بستری می شود و از وی نمونه گیری انجام خواهد شد.

وی افزود: از زمان مشکوک بودن یک فرد به کرونا، تمام اقدامات برای بیمار و اطرافیان بیمار به عنوان مورد مثبت انجام می شود. همکاران بهداشتی و کارشناسان حوزه بیماری های مرکز بهداشت، موارد مربوط به بهداشت محیط، نحوه گندزدایی و سایر مسائل بهداشتی را به اطرافیان این بیمار آموزش می دهند و خانواده بیمار نیز از نظر بیماری غربالگری می شوند.

حسینی زاده با اشاره به آماده سازی ۱۷ نقاهتگاه در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تصریح کرد: با مثبت بودن آزمایش کروناویروس بیمار، بیمارانی که حال خوبی دارند باید حداقل ۱۴ روز در نقاهتگاه بمانند تا مدت زمان انتقال ویروس به پایان برسد. اگر فردی نیز عنوان کند که شرایط ایزوله شدن و فاصله گذاری در منزل را دارد، وضعیت منزل وی بررسی و در صورت داشتن شرایط مناسب، آموزش های لازم به وی داده می شود تا در منزل بماند اما اولویت ما ماندن در نقاهتگاه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیش از این از اطرافیان بیمار مبتلا به کرونا نمونه گیری نمی شد و افراد خانواده تنها غربالگری می شدند اما اکنون با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاه کرونا به منظور افزایش بیماریابی، از خانواده بیماران مبتلا به کروناویروس نیز نمونه گیری می شود.

حسینی زاده با اشاره به فعالیت ۵۷ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته به منظور غربالگری کرونا، بیان کرد:  با این اقدام، بار بیمارستان ها و همچنین مراجعه مردم به بیمارستان ها کاهش می یابد تا بیمارستان ها را آلوده تر نکنند یا آلودگی بیمارستان به خانواده ها منتقل نشود. فعالیت این مراکز برای کنترل بیماری بسیار مهم است اگر چه عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند توسط مردم به ما آسیب وارد می کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به فعالیت مشاغل کم خطر، افزود: دولت برای چرخیدن چرخ اقتصاد و ادامه معیشت مردم باید برنامه ریزی هوشمندی داشته باشد. در این زمینه استانداردها تعریف شده اند و اصناف با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir متعهد می شوند که طبق پروتکل وزارت بهداشت، نسبت به سلامت خود، پرسنل و شهروندان اقدام کنند.

وی بیان کرد: اصناف باید پرینت کد تایید ثبت نام در سامانه را در محل فعالیت خود داشته باشند تا کارشناس بهداشت در زمان مراجعه، وضعیت را بررسی کنند زیرا ممکن است در این زمینه تخلفاتی انجام شود.

منبع:  ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.