×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تغییر رفتار بهترین تضمین‌کننده کنترل ویروس کرونا

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: تغییر سبک و رفتار زندگی بهترین تضمین‌کننده وارد شدن به فاز کنترل ویروس کرونا است.

کارگروه مشترک آموزش و اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا با حضور مسئولان روابط عمومی، معاونت‌‎های اجتماعی فرهنگی و نهادهای آموزشی، دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در محل سالن اجتماعات معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

حسین کایدخورده، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا در خصوص این نشست گفت: این کارگروه با تاکید بر ۳ محور آموزش همگانی برای تغییر سبک زندگی در مواجهه با این ویروس و جلوگیری از بازگشت مردم به رفتار گذشته و عادی شدن، اجرای برنامه‌های آموزشی برای مراقبت از گروههای پر خطر و در نهایت آموزش اصناف و مشاغل برگزار شد.

وی افزود: ضمن رعایت اصول بهداشت فردی همچون شستشوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، تاکید بر استفاده از ماسک توسط تمام افراد جامعه با این دیدگاه که همه را ناقل بیماری فرض کنیم و نزدن ماسک بعنوان یک رفتار ناشایست در جامعه تلقی شود، محور اصلی این نشست بود.

کایدخورده گفت: مقرر شد تمام سازمان‌ها و نهادهای همکار در حوزه سلامت توان و ظرفیت‌های خود را برای اجرایی و نهادینه کردن این رفتارها بکار گیرند تا شاهد کاهش بار  بیماری در منطقه جنوب غرب استان خوزستان باشیم.

دکتر آرش یلالی نیز در این نشست اظهار داشت: یقینا این تغییر رفتار و سیک زندگی است که تضمین می‌کند تا وارد فاز کنترل بیماری بشویم و از آن خارج نشویم.

وی اضافه کرد: برای اینکه تغییر رفتارها دائمی‌تر شود و متاثر از زمان نباشد از افراد متخصص در این حیطه در جلسه امروز استمداد طلبیدیم تا با کمک آنها آموزش‌های مختلف را داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهمیت مراقبت از افراد پرخطر در شرایط کنونی افزود: در این جلسه کمک خواستیم تا از ظرفیت بالاتری از جامعه برای مراقبت از این افراد همراهی بگیریم.

وی ادامه داد: استان‌های جنوبی کشور که پیش از این تمیزتر و بکرتر بودند در اواخر بهار افزایش موارد ابتلا را تجربه کرده و به تعریفی وارد پیک بیماری کووید ۱۹ شدند و انتظار داریم حالت ایستای کنونی تا ۲هفته آینده استمرار داشته باشد و بعد از آن شاهد سیر کاهشی باشیم.

دکتر یلالی خاطرنشان کرد: یقینا برای مبارزه با ویروس کرونا ایجاد محدودیت به ما کمک می‌کند و ما درخواست خود را در این خصوص به مقامات بالاتر در کشور، استان و شهرستان اعلام کردیم ولی هر محدودیتی که با تغییر رفتار همراه نباشد برای مدتی آتش بیماری را کاهش می دهد و بعد از آن با هجوم دوباره به تجمعات این آتش گسترده خواهد شد. در واقع در کنار ایجاد محدودیت و یا حتی بیشتر از آن، تغییر رفتار و سبک زندگی در این روزها حائز اهمیت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.