×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره‌برداری از پروژه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان به مناسبت هفته دفاع مقدس

۷پروژه دانشکده علوم پزشکی آبادان به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در آبادان، خرمشهر و شادگان افتتاح شدند.

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در پنجمین آئین بهره‌برداری از پروژه‌های سلامت در سطح دانشگاههای علوم پزشکی آبادان، دزفول، کرمانشاه و لرستان که به مناسبت هفته دفاع مقدس و از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و به ویژه ۵ مهر سالروز شکست حصر آبادان به تمام مردم خوزستان به ویژه مردم آبادان و خرمشهر گفت: ما برای خوزستان و به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر هر کاری انجام دهیم باز هم کم است و ما و تمام نسل‌های آینده به رشادتهای این مردمان مدیونیم.

وی اظهار کرد: خاطرات زیادی از روزهای پر عظمت دفاع مقدس در خوزستان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر دارم. در حمله‌ی بعثیون به خوزستان بنده افتخار خدمت در این استان و به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر را داشتم وقتی به این منطقه آمدم مردم این دو شهر دچار تب ناشی از تیفوئید بودند و دارویی که آن زمان در اختیار داشتیم جوابگوی نبود و مردم همچنان گرفتار این بیماری بودند. بنده مقاله‌ای پیرامون تب تیفوئید خوانده بودم که بر اساس آن چه در این مقاله گفته بود اقدام کردیم و خوشبختانه حال مردم رو به بهبودی نهاد.

وی افزود: پس از آن در منطقه ۴۰۰ دستگاه اهواز اردوگاهی به پا کردیم و بیماران شهرهای آبادان و خرمشهر را به آنجا منتقل و تحت دمداوا قرار دادیم و این بخشی از دوران پرافتخار من بود.

وی تصریح کرد: ما برای خوزستان و به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر هر کاری انجام دهیم باز هم کم است و ما و تمام نسلهای آینده به رشادتهای این مردمان مدیونیم. مردمی که در دفاع از آب و خاک اسلامی‌مان حتی کلاش و ژسه در اختیار نداشتند اما در مقابل بعثیون ایستادند و از مرزهای پر گهر کشورمان دفاع کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: درود می‌فرستیم بر شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای دوران سخت مقابله با بیماری کووید ۱۹، در مبارزه با این بیماری دشمن تبلیغات سوء فراوانی را انجام داد مبنی بر اینکه در استانهای کرمانشاه و کردستان و خوزستان که اقوام کرد و عرب زندگی می‌کنند نادیده گرفته شده‌اند و به آنها رسیدگی درست و جدی نمی‌شود. سعی دشمن بر دامن زدن به این مسئله آن بود که در کشور فتنه‌انگیزی کنند تا تفرقه ایجاد شود اما خوشبختانه تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در تمامی شهرها، روستاها و استانهای کشور و کنترل قابل قبول این بیماری تودهنی محکمی به این ادعاها بود.

دکتر نمکی گفت: من به عنوان یک سرباز کوچک به طور شبانه‌روزی در خدمت کادر درمانی و پزشکی کشور به عنوان افسران ارشد نظام سلامت افتخار همکاری دارم.

وی افزود: تمایلم آن بود که در سالروز شکست حصر آبادان کنار بزرگواران در این شهر باشم و زانو بزنم و بر دستان پرتلاش این عزیزان بوسه بزنم و مجاهدتشان را پاس بدارم اما متاسفانه با توجه به آغاز موج جدیدی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ که استان‌های کشور را درگیر کرده امکان حضور ندارم و از بابت این عدم حضور عذرخواهی می‌کنم و به طور حتم در نخستین فرصت در خدمت بزرگواران خواهم بود.

در ادامه دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اظهار کرد: به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های رزمندگان جنگ تحمیلی و همچنین مدافعان امروز عرصه سلامت، ۷پروژه درمانی، آموزشی و دانشجویی با هزینه ساخت و تجهیز تقریبی ۴۰۰میلیارد ریال تقدیم مردم منطقه کردیم.

وی اضافه کرد: بزرگترین پروژه ما اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان بود که در سال با بالای ۲۰۰هزار مراجعه‌کننده،  فضای فیزیکی نامناسبی داشت و همین موضوع نارضایتی و شکایات مردم را در پی داشت که امروز افتتاح شد، امیدوار هستیم که مردم خوب منطقه در صحت و سلامت باشند و هیچوقت از این مجموعه استفاده نکنند اما به هر حال ضرورت بهره‌برداری از این اورژانس احساس می‌شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بهره‌برداری از بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی و اتاق‌های عمل و آزمایشگاه شادگان نیز امروز اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در خرمشهر نیز مجموعه خوابگاه دانشجویی به بهره‌برداری رسید ضمن اینکه کلنگ اولین مجموعه فرهنگی، ورزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز به زمین زده شد و امیدوار هستیم که این مجموعه نیز تا ۲۲بهمن امسال افتتاح شود.

گفتنی است اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان در یکهزار و ۸۶۰متر مربع و ۱۳۲میلیارد ریال، مجتمع خوابگاه دانشجویی با ۲هزار متربع زیربنا و هزینه ۸۸میلیارد ریال، مجموعه اتاق‌های عمل  بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با ۵۰۰متر مربع زیربنا و ۱۲میلیارد ریال هزینه، آزمایشگاه بیمارستان شهید معرفی‌زاده شادگان با ۲۵۶متر مربع زیربنا و نزدیک به ۹میلیارد ریال، ساختمان تشکلات دانشجویی با ۱۹۸ مترمربع و نزدیک به ۵میلیارد ریال، بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان در ۲۵۰متر مربع و هزینه نزدیک به ۹میلیارد ریال و منازل پزشکان خرمشهر با ۱۷۱ متر مربع زیربنا و بیش از ۹میلیارد ریال هزینه؛ پروژه‌های افتتاح‌شده امروز دانشکده علوم پزشکی آبادان بودند.

گفتنی است در این آیین فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر، شهردار آبادان، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، جانشین فرمانده سپاه خرمشهر و جمعی از مسئولان شهری حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.