×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پذیرش بیش از ۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز

رئیس مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشجویان خارجی همزمان با نودانشجویان ایرانی، گفت: امسال حدود ۳۲۰ دانشجوی جدید بین‌المللی از کشورهای عراق، چک و اسپانیا در دانشگاه ثبت‌نام کردند.

داوود پورمظفری اظهار کرد:  امسال حدود ۳۲۰ دانشجوی جدید بین المللی در دانشگاه ثبت‌نام کردند که با توجه به وضعیت بیماری کووید ۱۹ همه دوره‌های آکادمیک و دوره‌های آموزش زبان فارسی که پیش از این حضوری بود، کاملا مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نحوه آموزش دانشجویان بین‌المللی، افزود: آموزش دانشجویان خارجی شامل دو مرحله آموزش زبان فارسی و آموزش دروس تخصصی به صورت آکادمیک است. روال آموزش این‌گونه است که آموزش زبان فارسی از شهریورماه و پیش از آغاز رسمی آموزش دروس تخصصی ارائه می‌شود زیرا این دانشجویان برای آموزش نیاز به یادگیری یک زبان مشترک دارند. امسال نیز تعدادی از افراد که تصمیم قطعی به تحصیل در دانشگاه داشتند، از شهریورماه در دوره‌های آموزش زبان فارسی شرکت کردند. دانشجویانی که جدید هستند باید پیش از آغاز دوه‌های آکادمیک، دوره‌های آموزش زبان فارسی را ‌بگذرانند.

رئیس مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: سال تحصیلی رسمی دانشجویان خارجی همزمان با آغاز سال تحصیلی نودانشجویان ایرانی است.

پورمظفری با بیان این‌که دانشجویان پذیرفته شده غالبا عراقی هستند، گفت: دانشجویانی نیز از کشور چک داریم که برای گذراندن دوره آموزش زبان فارسی آموزش می‌بینند، این دانشجویان اکثرا در رشته‌های ایران‌شناسی مشغول به تحصیل هستند. البته در نیم‌سال دوم از گروهی از دانشجویان اسپانیایی نیز استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به ادامه همکاری با دانشگاه‌های خارجی، بیان کرد: با توجه به توانایی بالای دانشگاه در ارائه دوه‌های آموزش زبان فارسی، احتمالا با یک دانشگاه اروپایی دیگر که از هلند، آلمان و یا اسکاتلند نیز همکاری خواهیم کرد.

ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.