×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

راه اندازی بخش برونکوسکوپی بیماران ریوی در  بیمارستان گلستان اهواز

رییس مرکز آموزشی ،‌پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: بخش برونکوسکوپی این مرکز برای شناسایی و تشخیص بیماران ریوی ، روز شنبه راه‌اندازی شد.

دکتر میثم معزی در این خصوص بیان داشت: این بخش در کنار بخش کولونوسکوپی در ساختمانی که به تازگی در این بیمارستان تجهیز و آماده شده شروع به فعالیت کرده و نخستین بیمار دراین بخش خانم ۷۸ ساله با تنگی نفس همراه با تب و تعریق که از بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک برای ادامه روند درمان به این مرکز اعزام شده بود  توسط پزشکان متخصص داخلی و ریه، اسکن و  معاینه شد.
وی افزود: برونکوسکوپی ریه، معاینه مستقیم حنجره و مجاری هوایی است؛ این عمل با ورود یک لوله به درون ریه انجام می‌شود و هدف از انجام آن بررسی اختلالات ریوی است.
رییس مرکز آموزشی ،‌پژوهشی و درمانی گلستان اهواز ادامه داد: برونکوسکوپی معمولا برای یافتن ریشه‌ی مشکلات ریوی انجام می‌شود، به عنوان مثال پزشک با مشاهده‌ سرفه مداوم، عفونت یا هر چیز غیرمعمولی که در رادیوگرافی قفسه سینه یا آزمایش‌های دیگر مشاهده شود، برونکوسکوپی ریه را برای بیمار تجویز می‌کند.

وی گفت: مهم‌ترین دلایل انجام برونکوسکوپی عبارت‌ است از تشخیص مشکلات ریوی، شناسایی عفونت ریه، برداشتن نمونه از بافت ریه (بیوپسی ریه)،برداشتن مخاط، عوامل خارجی یا هر نوع انسداد دیگر در مجاری هوایی یا ریه‌ها مانند تومور، قرار دادن یک لوله کوچک برای باز نگه داشتن راه هوا (استنت)،درمان اختلالات ریه (برونکوسکوپی مداخله‌ای) مانند خونریزی ریه، تنگ شدن غیرطبیعی راه هوا یا فروپاشی ریه (پنوموتوراکس) است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.