×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بهره‌برداری از آزمایشگاه تست سلولی مولکولی در بندر ماهشهر

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور روز سه‌شنبه  در آیین بهره‌برداری از آزمایشگاه سلولی مولکولی بندر ماهشهر گفت: امروز گام مهمی در راستای بهبود وضعیت بهداشت ‌و درمان منطقه برداشته شد و با توجه به اهمیت بندر ماهشهر و شرایط کرونا در کشور، با همکاری صنایع پتروشیمی، این مرکز به بهره‌برداری رسید.

دکتر سید مهدی هاشمی ادامه داد: امیدواریم با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خدمات بهتری را به مردم این منطقه ارایه دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نیز در این آیین گفت: مجموعه صنایع پتروشیمی با آغاز شیوع ویروس کرونا، اقدامات زیادی در حوزه‌ی حفظ سلامت شهروندان و ساکنان منطقه انجام داده است.

سید امید شهیدی نیا اضافه کرد: کمک به افزایش سرعت تشخیص و غربالگری با تجهیز و تاسیس آزمایشگاه پی.سی.آر، از جمله اقدامات صنایع پتروشیمی بود که خوشبختانه امروز به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص طولانی شدن فرآیند تجهیز این آزمایشگاه افزود: تجهیزات این آزمایشگاه از ۶ ماه پیش خریداری شده بود، اما به دلیل طولانی شدن صدور مجوزها و یافتن مکان استاندارد برای احداث آزمایشگاه، فرآیند تاسیس آن طولانی شد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر نیز در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مرکز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی پتروشیمی احداث و تجهیز شده است.

بندری افزود: با راه‌اندازی این مرکز، بندر ماهشهر پنجمین شهرستان دارای آزمایشگاه سلولی مولکولی در خوزستان است و از این پس نیازی به ارسال تست‌های پی.سی.‌آر به مرکز استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین زمان پاسخ‌دهی به تست‌های انجام شده از ۴۸ ساعت به همان روز کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در این آزمایشگاه، علاوه بر ویروس کرونا، تمام ویروس‌ها مانند هپاتیت، ایدز و میکروب‌هایی که در محیط کشت عادی قابل پرورش نیست از جمله میکروب سل و مایکوباکتری‌های نوگونه که نیازمند محیط‌های کشت خاص هستند، قابل تست و آزمایش است.

بندری افزود: این آزمایشگاه دارای کاربردهای فراوان است و علاوه بر تست‌های ویروسی و میکروبی، آزمایش‌های مربوط به جرم‌شناسی، انگشت‌نگاری و دیرینه‌شناسی در آن قابل انجام است.

وی گفت: در بحث آزمایش پی‌سی‌آر، تست‌های کرونا به صورت رایگان در مراکز ۱۶ ساعته بندر ماهشهر انجام و برای تشخیص به این آزمایشگاه ارسال می‌شوند.

لازم به ذکر است این آزمایشگاه سلولی مولکولی توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با همکاری شورای راهبردی صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور در بیمارستان نفت شهرک بعثت راه‌اندازی و به نام شهید “رضا واشنگ” از شهدای مدافع سلامت این شهرستان نام‌گذاری شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.