×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خواص فراوان گل محمدی در فصل بهار

گل سرخ یا گل محمدی نام نوعی گل رز است که نماد عشق و زیبایی است و عطر بی‌نظیری دارد و از آن گلاب می‌گیرند.
گل سرخ همچنین دارای مزایای بسیاری برای سلامتی و زیبایی پوست و مو است. گل محمدی به شکل‌های مختلف از جمله چای و دمنوش، روغن و گلاب استفاده می‌شود.
خواص گل محمدی برای پوست
پاک کننده پوست
گل محمدی خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد و به همین دلیل سبب پاک‌سازی پوست از گرد و غبار و آلودگی می‌شود. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس غنچه گل محمدی را پودر و یک قاشق چای خوری از آن را با عسل طبیعی مخلوط کنید و به پوست صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید.

کاهش چین و چروک‌های پوستی

گل محمدی حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین C است و انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک را برطرف می‌کند. این گیاه یک اسکراب بسیار مفید برای لایه‌برداری از پوست، رفع چین و چروک، پاک کردن آرایش و برطرف کردن آلرژی‌های پوستی است.

درمان التهاب‌های پوستی

این گیاه در مرطوب‌کنندگی پوست، رفع چروک‌های صورت و درمان التهاب‌های پوستی به ویژه در پوست‌های حساس و لطیف (مانند پوست نوزادان) موثر است به همین دلیل در تولید صابون، لوسیون‌های پاک‌کننده پوست، کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده از گلاب و اسانس طبیعی این گل استفاده می‌کنند.

گلبرگ‌های مرطوب کننده پوست

روغن‌های طبیعی گلبرگ‌های گل محمدی سبب حفظ رطوبت سلول‌های پوست می‌شود و برای هیدراتاسیون مفید است و خشکی پوست را برطرف می‌کند.

خواص گل محمدی برای سلامت و تقویت مو

از ماسک گل محمدی و روغن نارگیل برای داشتن مو‌های نرم و ابریشمی و افزایش رشد مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک نصف فنجان روغن نارگیل را روی حرارت کم گرم کنید و اجازه دهید خنک شود، سپس پنج قطره روغن رزماری به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذاخوری پودر گلبرگ گل محمدی و در پایان یک قاشق غذاخوری عسل به ماسک بیفزایید. این ماسک را روی ریشه مو‌ها و پوست سر بریزید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و پس از ۴۵ دقیقه با شامپو مو‌ها را بشویید.

خواص گل محمدی مخصوص خانم‌ها

قاعدگی
نوشیدن چای گل محمدی سبب کاهش علایم قاعدگی مانند گرفتگی‌های دردناک، نفخ و درد می‌شود. خانم‌هایی که دچار قاعدگی شدید هستند بهتر است روزی دو فنجان چای گل محمدی گرم به همراه پودر فلفل سیاه و عسل بنوشند.

چای گل محمدی برای بارداری

چای گل محمدی دارای ویتامین C، E، سلنیوم، منیزیم، ویتامین‌های ب کمپلکس، منگنز و پتاسیم است و از نوشیدنی‌های مفید برای خانم‌های باردار است، زیرا سیستم ایمنی بدن آن‌ها را تقویت می‌کند و تولید کلاژن در بدن مادر و جنین را افزایش می‌دهد.

خواص دارویی و درمانی گل محمدی

رفع گرمازدگی
شربت گل محمدی در گذشته برای درمان بیماری‌های گوارشی و تنفسی استفاده می‌شد و علاوه بر آن برای رفع گرمازدگی هم موثر است.

خاصیت تب‌بری چای گل محمدی

چای گل محمدی باعث کاهش دمای بدن می‌شود و تب را کاهش می‌دهد و از تشدید عفونت جلوگیری می‌کند.

رفع بوی بد دهان

برای رفع بوی بد دهان می‌توانید از آب گل سرخ استفاده و با آن غرغره کنید.
عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه
گل محمدی به دلیل خاصیت دیورتیک، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی سبب درمان عفونت دستگاه ادراری، کاهش التهاب مثانه و تسکین درد آن می‌شود بنابراین نوشیدن هر روز سه یا چهار فنجان چای گل محمدی بیماری‌های عفونی دستگاه ادراری را درمان می‌کند. گل محمدی همچنین حجم ادرار را افزایش می‌دهد و از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.