×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

معافیت شهر‌های کم برخوردار خوزستان از پرداخت مالیات

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: منابع حمایتی از محل بهسازی و نوسازی بنگاه‌های تعاونی ایجاد اشتغال و کارآفرینی در اختیار بانک توسعه تعاون است که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم و به کارآفرینی و ایجاد اشتغال اختصاص دهیم.

مهرداد نیکو افزود: در این زمینه اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی دستگاه اجرایی مسئول است که باید پیگیر جذب این منابع باشد تا بتوانیم اعتبارات مربوط به بانک توسعه تعاون را در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی جذب کنیم.

وی در ادامه گفت: در قانون احکام دائمی تا به حال تنها مناطق محروم مد نظر بودند، اما اکنون مناطق کمتر برخوردار از اشتغال نیز مد نظر قرار گرفته‌اند و این مناطق، شامل مناطقی است که نرخ بیکاری‌شان بالای میانگین کشوری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان خاطر نشان کرد: ۱۸۰ شهرستان کشور، نرخ بیکاری بالای میانگین کشور دارند که برای آن‌ها معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است و به نوعی مانند مناطق آزاد فعالیت خواهند کرد. با توجه به اینکه تعداد این شهر‌ها بسیار زیاد است، تبصره‌ای برای قانون مورد نظر لحاظ کردند تا علاوه بر نرخ بیکاری، شاخص‌های دیگری نیز برای مناطق کمتر برخوردار از اشتغال، در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سرانجام با مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۹، تعداد ۹۱ شهرستان به عنوان شهرستان‌های کمتر برخوردار از اشتغال در کشور معرفی شدند که از این تعداد، ۱۲ شهرستان مربوط به استان خوزستان است. ایذه، دشت آزادگان، شوشتر، مسجدسلیمان، باغملک، لالی، گتوند، اندیکا، هویزه، شادگان، هفتکل و حمیدیه شهرستان‌های کمتر برخوردار از اشتغال در خوزستان هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.