×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

میزان قطع برق خانگی در خوزستان به صفر رسید

علی خدری روز جمعه در این خصوص اظهار داشت: با تصمیم وزارت نیرو میزان برق صنایع سیمان و فولاد تا سه هفته آینده به ۱۰ درصد  کاهش یافت که با این تصمیم برق مورد نیاز خانگی مردم در استان خوزستان تامین و از روز چهارشنبه تا کنون در هیچ یک از شهرهای استان قطع برق برنامه ریزی شده به وجود نیامده است.

وی اضافه کرد: میزان برق مورد نیاز روزانه شهرهای استان به جز کلانشهر اهواز چهار هزار تا چهار هزارو ۵۰۰ مگاوات است که ۸۰ درصد این برق مربوط به بخش خانگی است و  خوشبختانه با استفاده از بسته های تشویقی توانسته ایم  برق صنعت و کشاورزی در استان را مدیریت کرده و اولویت تامین برق را به بخش خانگی اختصاص دهیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر که پیک مصرف برق بالا رفته است شهروندان در کاهش میزان مصرف برق چندان همکاری نکرده اند که از آنها استدعا داریم برای جلوگیری از قطع برق احتمالی در کاهش مصرف خود مساعدت بیشتری کرده و از حداقل کولرها و وسایل سرمایشی در منازل خود استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از استانهای گرم کشور است مردم مجبورند از وسایل سرمایشی استفاده کنند اما به آنان توصیه میکنیم بجای زیر بار بردن کولرهای متعدد از کمترین وسایل سرمایشی استفاده کنند تا میزان مصرف برق در استان مدیریت شده و فشار از روی سیستم پایین بیاید.

وی گفت: در این گرمای طاقت فرسا قطع برق شهروندان مطلوب ما نیست اما اگر شهروندان رعایت نکنند مجبوریم که خاموشی احتمالی داشته باشیم.

خدری اضافه کرد: هر چند در تلاش هستیم تا برق بخش خانگی را در این روزها قطع نکنیم اما جدولهای احتمالی قطعی برق را نیز در پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع برق استان خوزستان قرار داده ایم تا چنانچه پیک مصرف از نرم آن بالا رفت بر اساس جدول یاد شده اقدام به قطع برق شهرهای استان نماییم.

قطع برق در روزهای گذشته در برخی شهرهای استان به خصوص کلانشهر اهواز باعث گلایمندی شهروندان شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.