×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

اداره‌های خرمشهر امکانات خود را برای مقابله با کرونا بسیج کنند

دکتر شکراله سلمان‌زاده در رزمایش مرحله پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در خرمشهر اظهار داشت: مسئولیت مقابله با کرونا تنها با بهداشت و درمان و بسیج نیست بلکه یک وظیفه همگانی است که اداره ها و دستگاه های اجرایی نیز در این راستا وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

وی یکی از نواقص طرح شهیدسلیمانی را عدم همکاری اداره ها با این طرح بیان کرد و گفت:رعایت دستورالعمل‌های ساده بهداشتی چیزی فراتر از واکسیناسیون در پیشگیری و کنترل کرونا است که از سوی مردم جدی گرفته نمی شود.

سلمان‌زاده ادامه داد: پیگیری موارد تماس و تشخیص به موقع بیماری، حمایت از خانواده‌های درگیر، نظارت بر افراد بیمار و جداسازی بیماران از افراد سالم که در طرح سردار شهید سلیمانی گنجانده شده اند باید به طور کامل اجرا شوند و در صورتیکه دستگاه های اجرایی به این موارد پایبند باشند و کادر درمان را یاری کنند می‌توان این بیماری را به زانو درآورد.

وی بیان داشت:کشورهای پیشرفته که ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت خود را واکسن زده اند به خاطر اینکه کنترل این بیماری را رها کردند باز هم درگیر پیک بیماری دلتا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه به تشریح روند شیوع کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۱ مورد جدید مثبت کرونا در این منطقه شناسایی شد که شامل ۱۴۳ نفر درآبادان، ۱۰۷ نفر در خرمشهر و ۱۶۱ نفر در شادگان می باشند.

وی افزود: از این تعداد ۳۶۹ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱ نفر در بیمارستان های منطقه بستری شدند و ۶۱ نفر نیز پس از بهبود از بیمارستان مرخص شدند.

در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان های منطقه جنوب غرب خوزستان ۴۴۵ نفر است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.