×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رشد ۳ برابری تعداد اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

دکتر سارا مبارک اظهار کرد: طی سه سال گذشته، به منظور رفع نیازهای آموزشی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، اقدام به به‌کارگیری متخصصان و فوق‌تخصصان در رشته‌های مختلف شده و پزشکان توانمند متعددی جذب این دانشگاه شدند.

وی بیان کرد: در همین راستا تعداد اعضای هیات علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، از ۱۵ نفر در سال ۹۷ به ۴۶ نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده و رشد بیش از سه برابری در این زمینه حاصل شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطر نشان کرد: در سایر گروه‌های آموزشی علوم پایه، تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه به حد مطلوبی رسیده است، به گونه‌ای که در هیچ گروه آموزشی با کمبود اعضای هیات علمی مواجه نیستیم.

وی گفت: به منظور نگهداشت و ماندگاری اعضای هیات علمی در فراخوان پانزدهم و شانزدهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد ۲۷ نفر به صورت پیمانی استخدام و تعداد ۳۰ کد رشته در فراخوان هفدهم و هجدهم اعلام نیاز شده است و لازم به ذکر است با پیگیری‌های انجام شده به منظور افزایش ظرفیت و حذف نیازهای مورد نظر، فراخوان هفدهم برگزار شد که طی آن تعداد ۹ سهمیه برای این دانشگاه لحاظ شد و با پیگیری‌های مستمر این سهمیه به ۱۵ کد رشته افزایش یافت.

دکتر مبارک گفت: تعداد کل اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سال ۹۷ برابر ۸۰ نفر بوده و هم‌اکنون تعداد این اعضا ۱۳۲ نفر می‌باشد که به صورت رسمی، پیمانی، متعهد خدمت و قراردادی مشغول فعالیت می‌باشند.

وی افزود: شایان ذکر است به منظور رفع نیازهای آموزشی به‌ویژه در حوزه بالین در خصوص جذب نیروهای توانمند، مکاتبات و اعلام نیاز‌های لازم و مورد نظر با مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت انجام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.