×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خرمشهر به زیر ۱۰ درصد رسید

رییس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان خرمشهر در چند روز گذشته به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

ایرج جلیلیان بیان کرد: در بازدیدها و سرکشی‌ از موکب‌ها و حسینیه‌ها، متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی از ابندای ماه محرم تاکنون رعایت نشده و این موارد نگران کننده است.

وی با بیان اینکه چهار گروه‌ بازرسی و نظارت بهداشت در خرمشهر فعالیت دارند گفت: ۲ گروه بازرسی و نظارت بر حسینیه‌ها و موکب‌ها و ۲ گروه دیگر به صورت مشترک با اصناف، اماکن، صمت و نیروی انتظامی بر  رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، مراکز تجمعی و سایر اصناف سرکشی و نظارت دارند.

جلیلیان ادامه داد: بیشتر موکب‌ها نذر چای، قهوه و سایر مواد غذایی که در شیوه‌نامه بهداشتی ممنوع اعلام شده بود را بدون توجه به شیوه‌نامه‌ها توزیع می‌کنند.

وی بیان کرد:از راه‌های پیشگیری از شیوع کرونا، متوقف کردن صدور مجوز برای فعالیت موکب‌ها از سوی سازمان تبلیغات اسلامی است و در صورت صدور مجوز، این سازمان نظارت لازم را داشته باشد.

رییس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: تجمع بیش از حد و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، با توجه به قدرت سرایت پذیری بسیار بالای کرونا دلتا، افزایش آمار مبتلایان به کرونا و به دنبال آن افزایش تعداد بیماران بستری و فوت همشهریان را موجب خواهد شد.

جلیلیان گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر تکمیل شده لذا از همشهریان درخواست می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و گروه‌های هدف واکسیناسیون را به موقع انجام دهند.

وی از شهروندان خواست غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند، همچنین ضمن استفاده از ماسک در صورت داشتن علایم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر تنها بیمارستان درمانی وابسته به شبکه بهداشت و درمان خرمشهر است که تعداد ۲۴۰ تخت مصوب دارد.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.