×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

ظرفیت بستری سومین بیمارستان کرونایی آبادان در حال تکمیل است

نصراله حسونی بحرینی بیان کرد: ۵۰ تخت بستری در ۲ بخش کووید ۱۹ و آی سی‌یو پیش بینی شده و در حال حاضر ۴۵ نفر در این بخش‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار کووید ۱۹ تزریق سرپایی (داروی مخصوص کرونا) می‌شوند، افزود: اکنون در حال آماده‌سازی فضای رستوران بیمارستان برای تزریق سرپایی به منظور راحتی بیشتر بیماران هستیم.

حسونی بحرینی گفت: تجهیزات و دارو به اندازه مناسب پیش‌بینی شده است و  فقط کمبود نیرو به دلیل مبتلا شدن بعضی از همکاران و خستگی جسمی و روحی ناشی از فشار زیاد کار به کادر درمان وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای شروع مبارزه با کرونا مجموعه درمان نفت آبادان تمام تلاش خود را در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی آبادان و ستاد مبارزه با کرونا همزمان با پوشش حوادث صنعت نفت و ارایه خدمات به کارکنان مجموعه نفت، انجام داده‌ است.

بیمارستان امام خمینی(ره) نفت آبادان(OPD) در سال ۱۳۰۶ هجری شمسی با ظرفیت ۲۵۲ تخت‌ با بخش‌های اصلی درمانی تاسیس و خدمات بهداشتی درمانی را به جمعیت زیرپوشش صنعت نفت آغاز و سپس به ۵۰۰ تخت‌ ارتقا داده شد.

این بیمارستان تا سال ۱۳۶۲ در حال فعالیت و پس از آن به دلیل جنگ تحمیلی ایران و عراق تا سال ۱۳۶۹ تعطیل و سپس با خاتمه جنگ تحمیلی مجدد فعالیت خود را آغاز کرد.

هم اکنون این بیمارستان با بخش‌های اطفال، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، همودیالیز، سی سی یو، ای سی یو، انکولوژی و اورژانس و یک اتاق عمل بزرگ، یک اتاق عمل سرپایی و پنج درمانگاه در سطح شهر و پلی‌کلینیک تخصصی با ظرفیت ۱۵۰ تخت مصوب و ۱۰۳ تخت فعال خدمات بهداشتی و درمانی را به جمعیت طبی صنعت نفت و سایر مراجعان طبق ضوابط تعریف شده ارایه می‌کند.

علاوه بر بیمارستان نفت هم اکنون ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کروید۱۹ در بیمارستان طالقانی و ۱۷ شهریور تامین اجتماعی آبادان تکمیل شده است.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.