×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

شبکه فاضلاب اهواز از ۱۱۲ نقطه در حال اصلاح است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه شبکه فاضلاب اهواز از ۱۱۲ نقطه در حال اصلاح است گفت: اتفاق بزرگ در شهر اهواز در حال انجام است و همکاری و هماهنگی بسیار مناسبی میان بخش‌های مختلف استان برای حل مشکل فاضلاب اهواز ایجاد شده است.

حمیدرضا جانباز افزود: بخشی از شبکه آب و فاضلاب اهواز در سال‌های گذشته دچار مشکل شده که اصلاح این شبکه در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه با همکاری شهرداری اهواز، نقاطی در شهر اهواز که در بارش‌های سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی شده است، با نصب پمپ‌های قوی به دنبال به حداقل رسیدن آبگرفتگی در بارش‌های پیش رو هستیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اهواز نیار به شبکه آب‌های سطحی دارد گفت: ۱۳ تا ۱۸ میلیون مترمکعب بارش باران سال گذشته در اهواز ثبت شد و این در حالی است که کل ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز ۷۰۰ هزار مترمکعب است.

وی گفت: پروژه فاضلاب اهواز بر اساس الزام دولت باید طی حداکثر سه سال به بهره برداری برسد که بر این اساس ۱۳۰ میلیارد تومان ماهانه باید برای این طرح صورت وضعیت شود که برای تحقق این مهم باید این طرح در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز، گفت: استان خوزستان دارای ۷۶ شهر، ۴.۶ میلیون نفر جمعیت، ۹۱ تصفیه خانه و ۲۰۴ ایستگاه پمپاژ، ۳۰ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۴۰۰ حلقه چاه برای شرب با مصرف روزانه ۲ میلیون و۳۰۰ هزار مترمکعب آب است.

محمدرضا کرمی نژاد، ادامه داد: مصرف روزانه آب اهواز ۷۵۰ هزار مترمکعب است که ۴۵۷ هزار مترمکعب از کرخه، ۲۲۳ هزار مترمکعب از کارون و ۷۰ هزار مترمکعب از چاه تامین می‌شود.

وی با اشاره به آغاز تنش آبی بالا در برخی شهر‌های خوزستان گفت: پی سی آب در شهر‌های خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان طی روز‌های اخیر بالا رفته است و این بدان معنا است که کیفیت آب این مناطق کاهش و آب شور به مردم این مناطق می‌رسد.

کرمی نژاد مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را بسیار جدی دانست و گفت: با وجود جاری بودن پنج رودخانه بزرگ در استان، زیرساخت‌های آب و فاضلاب خوزستان به قدری با مشکل و کم کاری مواجه است که قابل مقایسه با برخی استان‌های محروم از جمله سیستان و بلوچستان نیز نیست.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان، ۲۰ برابر بیشتر از خوزستان تصفیه خانه فاضلاب دارد، گفت: مشکل شبکه فاضلاب و همچنین آب‌های سطحی اهواز نیازمند توجه جدی مسئولان کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: تکمیل شبکه فاضلاب اهواز به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با اجرای این طرح کل ظرفیت فاضلاب اهواز به ۵۰۰ هزار مترمکعب می‌رسد.

وی گفت: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز برای امسال تخصیص یافته است که از این میزان تا کنون تنها سه درصد آن محقق شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه باوی، حمیدیه و اهواز نیازمند اعتبار خاص بودجه‌ای هستند، افزود: اهواز دارای ۹ تصفیه خانه فاضلاب است که از این تعداد تنها ۲ تصفیه خانه عملیاتی است که عمر این ۲ تصفیه خانه نیزبه بیش از چهار دهه می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ۲۴ نقطه اهواز فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود گفت: حل این مشکل انباشته شده با روند فعلی تخصیص بودجه ممکن نیست و اهتمام جدی مسئولان کشور را طلب می‌کند.

کرمی نژاد افزود: وضعیت آب شهر کوت عبدالله به شدت خراب است و باید برای حل مشکل تامین آب این شهر یک خط آبرسانی ویژه احداث شود ضمن اینکه ضروری است تا با استفاده از آب شیرین کن نیمی از مصرف آب خرمشهر، آبادان، بندر امام و بندر ماهشهر از این طریق تامین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.