×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول در خوزستان

صبح امروز یکم آذرماه، درب هزاران مدرسه خوزستانی به روی دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول گشوده شد تا دانش اموزان این پایه‌های تحصیلی، به صورت حضوری آموزش خود را دنبال کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، پیش از این از ۱۵ آبان ماه، مدارس دوره متوسطه دوم به استقبال دانش‌آموزان رفته بودند.

کوروش مودت با بیان اینکه، یک هزار و ۴۲۵ مدرسه ابتدایی در استان خوزستان وجود دارد که تاکنون ۳ هزار و ۳۰۱ مدرسه، مجوز بازگشایی را گرفته و بخشی از مدارس نیز در حال آمادگی هستند اضافه کرد: از میان یک هزار و ۸۷۲ مدرسه مقطع متوسطه اول موجود در استان نیز، یک هزار و ۲۶۵ مدرسه مجوز فعالیت حضوری را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: دیگر مدارس نیز به محض آمادگی و رعایت دستورالعمل‌های لازم، مجوز بازگشایی، خواهند گرفت.

پیش از این شیوه نامه بهداشتی تایید شده برای بازگشایی، به مدارس ابلاغ شده است که فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه هوای کلاس درس، جلوگیری از حضور افراد دارای علائم ابتلا در مدرسه، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی دست‌ها، اصلی‌ترین اقدامات تعیین شده در این دستورالعمل است.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه آموزش صرف مجازی در همه مدارس از امروز یکم آذر ممنوع است و باید مدارس حداقل هفته‌ای یک یا دو روز، آموزش حضوری داشته باشند، بنابراین تعداد کلاس‌های حضوری مدارس در اختیار مدرسه و حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها الزامی خواهد بود.

بوفه‌های مدارس اجازه بازگشایی ندارند، استفاده از آبخوری‌های سنتی ممنوع است و در مدارس اجازه سرو غذای گرم برای دانش‌آموزان و معلمان وجود ندارد.

همچنین برگزاری کلاس‌های مهارتی و تربیت‌بدنی، در اولویت قرار گرفته است، کلاس ورزش دانش‌آموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حداکثر ۱۵ نفر در فضای باز برگزار خواهد شد.

از خانواده‌های دانش آموزان نیز خواسته شده است، درصورت مشاهده مواردی از رعایت نشدن نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس، آن را از طریق سامانه‌های نظارتی گزارش دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.