×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

واکسن های موجود کرونا در مقابل اُمیکرون مقاوم است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر شکراله سلمان‌زاده بیان کرد: واکسیناسیون جامعه هدف در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه همچنان در حال انجام است هر چند که هنوز برخی از جامعه هدف برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد جامعه هدف در جنوب غرب خوزستان ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده‌اند و با توجه به اخباری که از سویه اُمیکرون وجود دارد، کسانی که واکسن‌های خود را دریافت کرده‌اند در برابر بیماری بسیار مقاوم می‌شوند و اگر هم مبتلا شوند این ابتلا خفیف است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با ترغیب جدی مردم به تزریق واکسن کرونا، ادامه داد: سویه اُمیکرون وارد کشور شده است و تجارب قبلی نشان می‌دهد که در آینده نزدیک باید شاهد حضور آن در منطقه هم باشیم و امروز بهترین فرصت است که افراد واجد شرایط دریافت واکسن در این منطقه برای دریافت آن اقدام کنند.

وی گفت: افرادی که ۲دز واکسن را دریافت کرده و چهارماه از آخرین تزریق‌ آنها گذشته است برای تزریق دوز سوم به مراکز تعیین‌شده مراجعه کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه علایم اُمیکرون خیلی با سویه‌های قبلی تفاوتی ندارد، گفت: شاید تعریق زیاد و خارش گلو از علایم مشخصه آن باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و تهدید بودن دورهمی‌ها در شرایط کنونی، افزود: لازم است به خاطر سلامت بزرگترها هم که شده این دورهمی به صورت مجازی برگزار شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه اکنون در وضعیت آبی کرونایی هستند، گفت:تاکید می‌کنم با توجه به ورود سویه جدید به کشور این وضعیت شکننده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته تنها سه مورد مبتلا به کرونا در آبادان داشتیم که در بیمارستان بستری شدند و تعداد بیماران کرونایی بستری جنوب غرب خوزستان هم اکنون ۱۴ نفر است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم این وضعیت خوب کرونایی را حفظ کنیم باید برای دریافت واکسن تعجیل کنیم افزود: به لحاظ میزان واکسیناسیون اوضاع کمی در منطقه ما بهتر شده است ولی هنوز شرایط خوبی نداریم و با وجود تلاش‌ صورت‌گرفته شهرستان‌های زیرپوشش ما در رتبه‌های آخر استان قرار دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.