×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

مردم خوزستان گرانفروشی اصناف را به ستاد امر به معروف اعلام کنند

 بهمن شهریاری امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران با بیان اینکه، بی‌تفاوتی مردم نسبت به مسائل جامعه سبب قدرت گرفتن اشرار می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری‌ها و ناملایمات در جامعه نتیجه ناآگاهی است که متاسفانه مردم از حقوق خود در قانون و شرع مقدس اسلام دارند.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در ۱۶ عرصه فعالیت می‌کند اما مردم فقط در عرصه حجاب و عفاف ستاد را می‌شناسند این درحالی است که حدود ۶۰ درصد از ناهنجاری‌ها جامعه ریشه از در مدیران و مسئولان دولتی دارند.

دبیر ستاد امر به معروف استان خوزستان، تصریح کرد: اولین آمر به معروف خود خداست لذا بی‌توجهی مردم نسبت به مسائل جامعه سبب تزلزل در دین اسلام و قدرت گرفتن اشرار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: جامعه برای رشد و بالندگی نیاز به حضور مردم و نقش آفرینی آنان در مسائل مختلف دارد که در صورت عدم ورود مردم به این مسائل علاوه بر عقب افتادگی جامعه، سبب حاکم شدن اشرار بر جامعه طبق بیان حضرت امیر می‌شود.

شهریاری در خصوص گشت ارشاد مسئولین نیز اذعان داشت: بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه نتیجه بی‌تفاوتی مسئولین نسبت به قانون و شرع دین مبین اسلام است که در این خصوص طبق ماده ۲۰ قانون و مصوبه مجلس، تمام نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی موظف به تشکیل شورای امر به معروف در نهاد خود هستند که رییس این شورا رئیس آن ستاد و دبیر آن نیز توسط ستاد امر به معروف استان مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولین باید نسبت به منکرات نگاه منکر داشته باشد و در صورت بی‌تفاوتی نتیجه‌ای جز ناهنجاری ندارد لذا باید کلیه مسئولین نسبت به قانون موظف به اجرا باشند و در خصوص تشکیل شورای امر به معروف اهتمام به خرج دهند.

دبیر ستاد امر به معروف استان خوزستان در خصوص معضل سگ گردانی افزود: سگ یک حیوان است که نباید به هر دلیلی برای انسان مشکل ایجاد کند و نباید چرخه طبیعت را به دلیل احساسات انسانی و تفکرات غیر علمی به هم بزنیم که در این صورت اولین متضرر این اتفاق خود انسان خواهد بود.

وی در ادامه با انتقاد به برخی صنوف نسبت به بی‌توجهی به منکرات گفت: در برخی جلسات مردم و حتی خود مسئولین نسبت به فساد مطالبه‌گر هستند که این جای سوال می‌گذارد که این مسئله تا کی ادامه خواهد داشت و چرا کسی دخالت نمی‌کند؟

شهریاری با انتقاد از برخورد سطحی و شعاری برخی نهادها در اجرای احکام اسلامی گفت: اینکه برخی صرفاً عکس از برگزاری نماز جماعت می‌گیرند و برای ستاد می‌فرستند و این عمل را جزو برنامه‌های شورای امر به معروف خود معرفی می‌کنند جزو انتظارات ما نیست و انتظار اصلی ما تلاش نهادها در حل مسائل مردم است و این مهمترین خواسته ما از آنان است.

وی با انتقاد از گران‌فروشی برخی اصناف گفت: ستاد امر به معروف نمی‌تواند بالای سر هرکس یک مامور قرار دهد بلکه ما صنف را مورد بازخواست قرار می‌دهیم لذا وقتی شخصی یک تخلفی از قبیل گران‌فروشی یا کم فروشی مرتکب می‌شود مردم با گزارش به ستاد امر به معروف، موضوع را به رییس آن صنف منتقل و از او توضیحات می‌خواهید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.