×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

دریافت انعام توسط کارواش‌ها غیرقانونی است

محمد صرامی درباره فعالیت کارواش‌ها در اهواز اظهار کرد: کارواش‌ها نمی‌توانند بدون مجوز فعالیت کنند‏ و همه واحدهای کارواش در اهواز دارای مجوز کسب و کار هستند.

وی افزود: کارواش‌داران برای تاسیس کارواش ابتدا باید مجوز کار بگیرند و پس از دریافت مجوز، اتحادیه نظام صنفی مربوطه به آن‌ها شش ماه فرصت می‌دهد تا واحد را تاسیس و فعالیت کاری خود را آغاز کنند.

صرامی درباره شرایط برای دریافت مجوز راه‌اندازی کارواش گفت: متقاضیان قبل از هر کاری باید به اتحادیه مراجعه کنند ‏‏و اتحادیه نیز پس از بازررسی و نظارت‌های لازم و بررسی وضعیت متراژ و محل راه‌اندازی کارواش مجوز را صادر می‌کند.

وی تصریح کرد: فرد متقاضی نمی‌تواند در هر محلی کارواش تاسیس کند. به عنوان مثال اگر بافت محل مسکونی و یا شهرکی باشد، کارواش‌دار نمی‌تواند در آن محل کارواش تاسیس کند و مجوز به آن تعلق نمی‌گیرد.

رییس اتحادیه مکانیک و اتوسرویس اهواز افزود: متراژ لازم برای تاسیس کارواش حداقل ۲۰۰ متر مربع است. ۲۰۰ متر باید مفید باشد و نباید قناسی داشته باشد و خودروها بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند.

صرامی با اشاره به اینکه اتحادیه بر فعالیت کارواش‌ها نظارت می‌کند، عنوان کرد: اگر تخلفی صورت بگیرد و کسی شکایت کند، طبق قانون نظام صنفی، اتحادیه موظف است شکایات را بررسی کند و برخورد لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مکانیک و اتوسرویس ۸ رسته دارد که کارواش‌ها یکی از این رسته‌ها است، افزود: از این هشت رسته می‌توان به مکانیک سبک و سنگین، برقکار اتومبیل، فروش قطعات فرسوده، تعویض روغن و تنظیم موتور اشاره کرد.

رییس اتحادیه مکانیک و اتوسرویس اهواز با بیان اینکه کارواش‌ها در بحث نرخ‌گذاری کالا و خدمات صنفی، اولویت سه محسوب می‌شوند، بیان کرد: نرخ نامه خدمات این واحدها توسط خود اعضای صنف پیشنهاد و سپس توسط اتحادیه بررسی و مصوب می‌شود. بعد از اینکه مصوب شد، ‏‏این نرخ نامه در اختیار ارگان‌هایی مثل اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن، استانداری، فرمانداری و تعزیرات حکومتی قرار داده می‌شود و هر واحد صنفی نیز ملزم به نصب نرخ نامه در محل کسب خود است.

صرامی با بیان این‌که آخرین نرخ نامه کارواش‌دارهای اهواز مربوط به فروردین ماه سال جاری است که در اولین جلسه هیات مدیره انجام شد، با اشاره به دریافت انعام توسط کارگران این مراکز، اظهار کرد: وجهی که کارگران در قالب انعام از مشتریان دریافت می‌کنند، غیرقانونی است. این موضوع هم در نرخ نامه عنوان شده است و مشتریان هم نباید انعام پرداخت کنند، به دلیل اینکه این موضوع برخلاف قانون و مقررات نظام صنفی است و ما اخیرا در این زمینه گزارشاتی دریافت کردیم و در این زمینه افراد متخلف را به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنیم و با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.