×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کاهش ۴۰ درصدی فوتی های کرونا در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  در نشست ستاد مدیریت کرونا که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های حوزستان مراجعه کردند که ۸۰۰ مورد از آن‌ها مشکوک، ۱۶۳ نفر مثبت و هشت نفر بستری شدند.

دکتر محمدحسین سرمست گفت: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری بوده که نیمی از آن‌ها در بخش‌های عادی و نیمی در بخش‌های ویژه تحت کنترل هستند همچنین ۳۲ بیمار در وضعیت اینتوبه‌ای بسر می‌برند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته هشت نفر در خوزستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود از دست دادند، اما با این وجود امیدواریم که سیر نزولی بیماری در استان همچنان ادامه داشته باشد.

سرمست گفت: با افرایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سفر‌های نوروزی، امیدواریم بعد از تعطیلات نوروزی شیوع بیماری در استان افزایشی نباشد اگرچه مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان در ایام نوروز آمادگی لازم برای خدمت رسانی به بیماران را دارند.

وی افزود: فوریت‌های پزشکی و مراکز بهداشتی خوزستان این آمادگی را دارند که در یادمان‌های استان کار واکسیناسیون و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را انجام دهند لذا بازدیدکنندگان می‌توانند در این محل‌ها نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سرمست گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نمونه گیری خوزستان در ایام تعطیلات نوروز همچنان فعال بوده و امیدواریم با روند کاهشی بیماری، بستری و فوت بعد از تعطیلات زندگی عادی تری داشته و آموزش حضوری را در تمام سطوح داشته باشیم.

اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی، ۲۲ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.