×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

کار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بنیه اعتقادی نسل امروز را تقویت می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در ویژه‌برنامه «از تبار قلم» با اشاره به ارزش‌های کار فرهنگی با موضوع دفاع‌مقدس، این شیوه را باعث ارتقای بنیه اعتقادی نسل امروز و تقویت پیشینه فرهنگی‌شان دانست.

دومین ویژه برنامه «از تبار قلم» در خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان،  عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه کج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، فاطمه سادات میرعالی، نویسنده کتاب حوض خون و عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در سالن همایش اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در این نشست اظهار کرد: در تاریخ بشریت همواره زنان به عنوان نیمی از دنیا که شانه به شانه مردان نقش‌آفرینی کرده‌اند مورد توجه بوده‌اند؛ درست مثل زنان کشورمان که در دوران دفاع مقدس در همه ابعاد سرآمد بودند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان پایین است، خاطرنشان کرد: بسترسازی فرهنگی مناسب برای توجه به کتابخوانی در قالب ارائه و اجرای برنامه‌های فرهنگی امری مهم و ضروری است.

عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه منعکس کردن مفاهیم انقلاب اسلامی برای اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از تاریخ شفاهی کار فرهنگی خوشایندی است گفت: فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی توانسته از پدیده اجتماعی ناراحت‌کننده‌ای همچون جنگ تحمیلی مفاهیم متعالی خلق کند که معرف هویت انقلاب اسلامی به کل جهان باشد.

سیفی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس باعث شد تا در حوزه‌های بسیاری همانند نانو، فناوری اطلاعات، دانش‌بنیان و… با تکیه بر فرهنگ اسلامی و الگو قرار دادن مجاهدت‌های رزمندگان رشد و پیشرفت داشته باشیم، بطوریکه تبدیل به نقطه قوت انقلاب اسلامی شود.

وی تصریح کرد: ایثار، جهاد و شهادت از آنجا که اجزای هویت انقلاب اسلامی هستند، می‌توانند راهگشای بسیاری از معضلات اجتماعی باشند.

عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان نیز در این برنامه اظهار کرد: «از تبار قلم» در واقع برنامه‌ای برای ارتباط شاعران و نویسندگان با مخاطبان کتاب است که قصد و  هدف اصلی آن برداشتن گامی موثر در مسیر فرهنگی است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه نماد کتابخانه‌ها نباید فقط امانت دادن کتاب باشد، تاکید کرد: به عنوان متولی کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان تمام تلاشم این است که کتابخانه‌ها یک قانون اجتماعی و مرکز فرهنگی برای محافل ادبی و فعالیت هنری باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جای‌جای قرآن کریم بر تدبر، اندیشیدن و خردورزی تاکید شده است و اجرای برنامه‌هایی همچون «از تبار قلم» با تکیه بر فرهنگ اسلامی در واقع تجلیل از تاریخ شفاهی و دفاع مقدس است.

کار فرهنگی در حوزه دفاع مقدس بنیه اعتقادی نسل امروز را تقویت می کند

فاطمه سادات‌ میرعالی، نویسنده کتاب «حوض خون» نیز در بخش دیگری از این ویژه‌برنامه با بیان اینکه کار فرهنگی منحصر به برنامه‌های ظاهری نیست، گفت: اگر در محتوای کتاب‌ها تحول ایجاد شود در حوزه کتابخانه نیز طبعاً تحول ایجاد می‌شود و می‌توانیم شاهد افزایش سرانه مطالعه و علاقه بیشتر مردم به کتابخوانی باشیم.

وی با بیان اینکه جای کار در حوزه دفاع مقدس در استان خوزستان بسیار زیاد است اظهار کرد: این کتاب و این کار گروهی تنها قطره‌ای از دریای بیکران خاطرات دفاع مقدس و ایثار و شهادت است و می‌تواند آغازی نو برای کار در این عرصه باشد.

‌میرعالی همچنین گفت: نویسندگان و شاعران ارزش‌ها و گنج‌های این مملکت هستند؛ بنابراین توجه به گروه‌های فرهنگی و قرار دادن فضایی برای نمایش آثارشان به عموم مردم امری مهم و الزامی است.

نویسنده کتاب حوض خون ادامه داد: حمایت از نویسندگان بومی باید به نحو شایسته‌ای صورت گیرد و به تمجید و تجلیل محدود نشود؛ تقدیر از نویسندگان باعث دیده شدن آثار آنها می‌شود.

گفتنی در پایان این برنامه از فاطمه سادات میرعالی نویسنده کتاب «حوض خون»، فردین کوراوند، دبیر محفل ادبی قیصر امین پور و خدیجه فرهادی باجولی مسئول محافل ادبی خوزستان تجلیل شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.