×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

تقویت گشت‌های پلیس در محور‌های کوهستانی خوزستان

سرهنگ رضا دولتشاهی ، با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی گسترده در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در روز‌های اخیر شاهد وقوع نخستین بارندگی در خوزستان بودیم و نخستین بارندگی لغزندگی بیشتری در جاده‌ها ایجاد می‌کند، تصادفات به ویژه در محور‌های کوهستانی افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر نیز پیش‌بینی می‌شود در محور‌های کوهستانی مانند باغملک تا دزپارت و مسجدسلیمان لغزندگی و ریزش کوه رخ دهد. برخی محور‌های خوزستان مانند هندیجان – دیلم نیز با بارندگی جزئی دچار آبگرفتگی می‌شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به وقوع مه‌آلودگی در برخی محور‌ها گفت: در این راستا سعی شده با نصب بنر‌هایی در محور‌ها و جلوی پاسگاه اطلاع‌رسانی انجام شود. با توجه به اینکه مه‌آلودگی‌ها به صورت مقطعی رخ می‌دهند و از طرف دیگر نیز تردد‌ها به گونه‌ای است که امکان بسته شدن مسیر‌ها وجود ندارد، باید اطلاع‌رسانی انجام شود و مردم به این مسائل توجه کنند.

دولتشاهی بیان کرد: مهم‌ترین اصلی که باید مورد توجه قرار بگیرد کنترل سرعت مطمئنه است؛ در برخی نقاط ممکن است سرعت مطمئه ۱۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی صفر باشد یعنی باید در جای ایمن متوقف شد تا شرایط جوی مقداری بهتر شود.

وی افزود: با توجه به تردد زیاد کارگران و کارکنان در جاده‌ها باید نکات ایمنی رعایت شود. از طرف دیگر به دلیل مه‌آلودگی، مردم از تردد در اول صبح پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان با تاکید بر رعایت فاصله طولی خودروها، افزود: اگر حادثه‌ای رخ داد باید بلافاصله خودرو‌ها به جای ایمن در منتهی الیه سمت راست منتقل شوند. سال گذشته شاهد بودیم در شرایط مه‌آلودگی، دو خودرو به هم برخورد کردند، اما خودرو‌ها را به حاشیه جاده منتقل نکردند و این مساله موجب وقوع تصادف زنجیره‌ای شد.

دولتشاهی با اشاره به تقویت گشت‌های پلیس راه در محور‌های کوهستانی، بیان کرد: علاوه بر این همکاران ما در نقاط حادثه‌خیز و دچار مه‌آلودگی مستقر می‌شوند، اما توان مستقر کردن نیرو‌ها در همه محور‌ها وجود ندارد و باید مردم مقررات راهنمایی را رعایت کنند. دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز باید نسبت به وظایف خود از جمله خط‌کشی و نصب علائم اقدام کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.