×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

خواص نارنج از کاهش استرس تا درمان کم خونی

نارنج با طبع سرد و خشک، یکی از انواع مرکبات است و طعمی ترش دارد.

نارنج سرشار از ویتامین A، ویتامین C، نیاسین، آهن، تیمین، کلسیم، فسفات، ریبوفلاوین، فلاونوئید، اوکتوپامین، سینفرین، تیرامین، هوردنین، میرسن، لیمونن، اسید فولیک و بتاکاروتن و… بوده و از همین رو خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن است.

به دلیل محتوای بالای ویتامین ث در نارنج، این میوه می‌تواند جذب آهن در بدن را افزایش دهد و درنتیجه از عارضه کم خونی جلوگیری کند. بهتر است افراد مبتلا به کم خونی یا کسانی که در معرض آن قرار دارند، همراه با غذا یا انواع سالاد، مقداری آب نارنج مصرف کنند.

برای کسانی که فعالیت جسمی زیادی دارند، خوردن نارنج یکی از راه‌های اکسیژن‌رسانی به بدن محسوب می‌شود. هر چه اکسیژن خون بالاتر برود، انرژی و نشاط بیشتری را به همراه خواهد داشت، همچنین بر اساس آزمایش‌های انجام شده، «پارا سینفرین» موجود در نارنج، فعالیت ضد افسردگی دارد و مصرف آن تاثیرات ضد افسردگی خود را نشان می‌دهد.

نارنج به عنوان یک میوه آرامبخش برای رفع استرس، افسردگی و اضطراب بسیار مفید است، همچنین خوردن آن به داشتن خواب راحت‌تر و کاهش مشکلات مربوط به خواب کمک می‌کند.

از آنجایی که نارنج سرشار از ویتامین ث است، خوردن آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، به همین دلیل به افرادی که دچار سرماخوردگی می‌شوند یا سینوزیتشان عود می‌کند، توصیه می‌شود که مصرف نارنج را در برنامه غذایی خود قرار دهند، این میوه برای از بین بردن تب و درمان سرفه در افراد دچار سرماخوردگی مفید است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.