×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

استاندار: تکمیل پروژه نیروگاه شهدای ویس، پایداری شبکه برق خوزستان را درپی دارد

 استاندار خوزستان تسریع در اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس را برای استان در اولویت دانست و گفت: با احداث این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

 علی اکبر حسینی محراب در بازدید از نیروگاه رامین اهواز با اشاره به نقش نیروگاه رامین جهت تولید انرژی برق مردم و صنایع استان اظهارکرد: تجربه و تخصص کارکنان نیروگاه رامین سرمایه‌ای ارزشمند در صنعت برق کشور است.

وی افزود: امیدواریم با تکیه بر پتانسیل داخلی، شاهد رفع محدودیت‌های تولید و بازسازی تجهیزات نیروگاهی و ارتقاء سطح تولید برق در نیروگاه رامین باشیم.

استاندار خوزستان تسریع در اتمام پروژه احداث نیروگاه شهدای ویس را یکی از مهمترین برنامه‌های کاری خود دانست و گفت: با احداث این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

وی افزود: تولید انرژی برق دارای سختی‌ها، چالش‌ها و هزینه‌های هنگفتی است لذا از مردم شریف استان می‌خواهم با صرفه‌جویی در مصرف این انرژی، تلاشگران تولید صنعت برق را یاری داده و شاهد تابستانی توام با آسایش برای مردم و پویایی صنایع استان باشیم.

استاندار: تکمیل پروژه نیروگاه شهدای ویس، پایداری شبکه برق خوزستان را درپی دارد

در ادامه محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره پنج، تعمیرات میان دوره‌ای واحدهای شماره یک، ۲، سه، چهار و ۶، تعمیرات و بازسازی استارت بویلر فاز یک و ۲ و همچنین تعمیرات و بازسازی برج‌های خنک کننده از مهمترین اقدامات این نیروگاه جهت رفع محدودیت و تولید پایدار برق در تابستان و پیک مصرف برق سال جاری است.

وی افزود: در حال حاضر پنج واحد از ۶ واحد این نیروگاه در مدار تولید برق قرار دارند و امیدوارم تا پایان ماه جاری با راه اندازی یک واحد باقیمانده با حداکثر توان موجود و با هر ۶ واحد تولیدی در خدمت مردم و صنایع استان باشیم.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: عدم اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و مدرنیزاسیون، عدم تامین به موقع قطعات و تجهیزات نیروگاهی به دلیل تحریم‌های اقتصادی‌ و هزینه بالای تامین آنها و همچنین افت کیفی و کمی آب رودخانه کارون که منجر به فرسودگی شدید قطعات و تجهیزات و تحمیل هزینه‌های هنگفت خرید مواد شیمیایی این نیروگاه شده است را از مهم‌ترین چالش‌های نیروگاه رامین است.

استاندار: تکمیل پروژه نیروگاه شهدای ویس، پایداری شبکه برق خوزستان را درپی دارد

وی همکاری و حمایت جدی مسئولان استان برای رفع چالش‌های این نیروگاه را خواستار شد و افزود: کارکنان نیروگاه رامین با وجود همه مشکلات و چالش‌ها، همواره در جهت رفع محدودیت‌ها گام برداشته و با تکیه بر تجربه و تخصص خود برای تامین پایدار برق تلاش می کنند تا بتوانیم در فصل تابستان برق مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

در این بازدید که تعدادی از معاونین و مسئولان استانی حضور داشتند، آخرین اقدامات و وضعیت واحدهای تولید برق نیروگاه رامین مورد بررسی قرار گرفت.

ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.