×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

نوشیدنی های خنک و لعاب دار مفید برای تابستان

دکتر فاطمه امینی با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم استفاده از سردنوش‌ها به جای دمنوش‌ها اظهار کرد: تابستان، فصل مصرف دمنوش‌ها که بسیاری از آن‌ها ویژگی‌های دارویی دارند از جمله دمنوش‌های زیره زنجبیل و رازیانه نیست و باید مردم به سمت مصرف سردنوش‌ها و شربت‌ها مانند شربت آبلیمو، کاهو سکنجبین و آب دوغ خیار بروند.

وی افزود: توصیه می‌شود در فصل تابستان شربت‌های لعاب‌دار مانند تخم شربتی، خاکشیر یا ترکیب این دانه‌ها با سردنوش‌ها مانند شربت خاکشیر آبلیمو مصرف شود. مصرف عرقیجاتی که تا حدی طبع خنک دارند مانند نسترن، بیدمشک و کاسنی نیز توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به چگونگی تهیه این شربت‌ها عنوان کرد: توصیه می‌شود شربت‌ها به گونه‌ای تهیه شوند که ترشی شربتی مانند آبلیمو و سکنجبین، گرفته شود و کمی شکر برای تهیه شربت استفاده شود.

وی بیان کرد: نوشیدنی‌های سنتی خواص زیادی دارند؛ نوشیدنی‌های سنتی لعاب‌دار به خوبی عطش را رفع و نیاز به آب را برآورده می‌کنند. شربت آبلیمو علاوه بر رفع عطش می‌تواند تولید صفرا که یک ماده گرم است را کاهش دهد و ویتامین C خوبی نیز دارد و برای تقویت بدن موثر است. سکنجبین‌ها نیز تا حدی اثر تقویتی روی کبد دارند و به هضم غذا کمک می‌کنند.

امینی با بیان اینکه حتما باید دقت شود که نوشیدنی‌های سنتی از محل مطمئنی تهیه شوند، گفت: شربت‌های سنتی با استفاده از عصاره‌های طبیعی تهیه می‌شوند، اما معمولا شربت‌های صنعتی با استفاده از اسانس و عصاره تهیه می‌شوند و از طرف دیگر نیز ممکن است مواد نگهدارنده به این شربت‌ها افزوده شود بنابراین اگر شربت‌های سنتی و طبیعی در منزل تهیه شوند بهتر است.

وی افزود: باید توجه شود نوشابه‌ها و ماءالشعیر‌های موجود در بازار نه تنها سودی برای انسان ندارند بلکه برای بدن مضر نیز هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.