×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

پیشرفت بیش از ۴۴ درصدی طرح جمع آوری گاز‌های مشعل

غلامرضا نورانی گفت: به منظور جمع‌آوری گاز‌های ارسالی به مشعل در حوزه عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب، تأمین خوراک صنایع پایین‌دست (نظیر صنایع پتروشیمی) و تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات در صنعت نفت، طرح‌های بهسازی تأسیسات و جمع‌آوری گاز‌های مشعل، با سرمایه‌گذاری شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس و شرکت پتروشیمی مارون از پاییز سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی افزود: طرح جمع‌آوری گاز‌های مشعل با سرمایه‌گذاری شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس مشتمل بر ۲۷ پروژه فرعی بوده که انجام آن با اعتباری بیش از ۱۱۰۹ میلیون دلار باعث جمع‌آوری حدود ۵۹۳ (م‌ف‌م‌ر) گاز ارسالی به مشعل شده و علاوه بر تأمین کمبود خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس از آلایندگی محیط زیست نیز جلوگیری می‌کند.

نورانی پیشرفت این طرح در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۲۱/۳۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت کلی طرح در حدود ۴۴/۲۲ برآورد می‌شود و انتظار می‌رود با تکمیل طرح‌های زیر مجموعه این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴، همه گاز‌های ارسالی به مشعل در حوزه اجرای طرح، جمع‌آوری و به پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس ارسال شوند.

به گفته مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب؛ مجموع طرح‌های واگذار شده به شرکت پتروشیمی مارون جهت جمع‌آوری گاز‌های مشعل ۸ فقره بوده که سرمایه‌گذاری موردنیاز جهت تکمیل آن‌ها ۱۶۷ میلیون دلار تخمین زده شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح‌های زیرمجموعه این طرح، مجموعاً از سوزانده شدن ۲۴۹ (م‌ف‌م‌ر) گاز در حوزه عملیاتی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون و مارون جلوگیری شده و به خوراک مجتمع پتروشیمی مارون اضافه می‌شود.

نورانی می‌گوید: عملکرد شرکت یادشده در پیشبرد طرح‌ها در سال ۱۴۰۱ منجر به دستیابی به میزان پیشرفت ۲۳/۴۹ درصدی در این سال شده و پیشرفت کلی طرح تاکنون ۴۸/۹۴ است.

وی گفت: با همکاری شرکت پتروشیمی مارون، امیدواریم همه طرح‌های زیرمجموعه این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیلشده و گازسوزی در حوزه عملیاتی طرح، به حداقل ممکن کاهش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.